Η Google είναι πρώτα και κύρια μια διαφημιστική εταιρεία. Αν και είναι εύκολο να το ξεχνάμε, όταν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα Google-branded smartphones, το Chrome Web browser, το Gmail, το Android και το Chrome OS. Όλα όμως υπάρχουν ως παρενέργεια της Google, που θέλει να χρησιμοποιούμε περισσότερο το Διαδίκτυο και επομένως να βλέπουμε περισσότερη διαφήμιση. Τώρα όλα δείχνουν ότι η εταιρεία μπορεί να έχει κάνει ένα βήμα παραπάνω όσον αφορά την παρακολούθηση και το που οδηγεί η διαφήμιση.
Όπως αναφέρει και το Bloomberg, η Google φαινομενικώς έκλεισε μια συμφωνία με τη Mastercard, η οποία μάλιστα κοστίζει εκατομμύρια δολάρια, με μόνο αντάλλαγμα την πρόσβαση σε offline καταναλωτικές συνήθειες πελατών. Αυτό επέτρεψε στην Google να συνδέσει τις συνήθειες των offline δαπανών των χρηστών, με τα views και τα κλικ των διαφημίσεων στο διαδίκτυο για τους τελευταίους 12 μήνες.
Αυτό σήμαινε ότι η Google θα μπορούσε να επιστρέψει αποτελεσματικά στους διαφημιζόμενους, δείχνοντάς τους το πώς οι διαφημίσεις στο δίκτυο της Google οδήγησαν σε αγορές σε καταστήματα λιανικής. Αυτό παρουσιάστηκε στους διαφημιζόμενους ως εργαλείο για την παρακολούθηση των δαπανών. Αυτό φυσικά δεν είναι μία πληροφορία που η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν θα ένιωθε άνετα να μοιραστεί με την Google και πόσο μάλλον τους διαφημιστές. Ειδικά όταν η εταιρεία των πιστωτικών καρτών σας, απομακρύνθηκε από το τι θα έπρεπε να είναι, μια αξιόπιστη πηγή.
Η συμφωνία από μόνη της είναι αρκετά κακόβουλη, αλλά προφανώς κανείς έξω από τις δύο εταιρείες δεν το γνώριζε. Οι πελάτες δεν ενημερώθηκαν ότι οι συνήθειες των offline εξόδων τους γνωστοποιούνταν στην Google. Ο μόνος λόγος για τον οποίο το γνωρίζουμε είναι τέσσερις άνθρωποι “με γνώση της συμφωνίας” που αποφάσισαν να μιλήσουν δημόσια στο Bloomberg.
Η Google δεν έχει σχολιάσει κάτι σχετικό πάνω στη συμφωνία με τη Mastercard, αλλά σχολίασε για το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για να μοιραστεί τα δεδομένα, σε μια προσπάθεια να ηρεμήσει τους φόβους για την ιδιωτικότητα.
Μία εκπρόσωπος της Google εξήγησε: “Πριν κυκλοφορήσουμε αυτό το beta προϊόν το περασμένο έτος, δημιουργήσαμε μια νέα, double-blind τεχνολογία κρυπτογράφησης, που εμποδίζει τόσο την Google όσο και τους συνεργάτες μας να βλέπουν τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών μας… Δεν έχουμε πρόσβαση σε καμία προσωπική πληροφορία από τις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες των συνεργατών μας, ούτε μοιραζόμαστε προσωπικές πληροφορίες με τους συνεργάτες μας
Αυτό βέβαια διαβάζεται ως “ναι, κάναμε μια συμφωνία για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτά τα offline δεδομένα δαπανών, αλλά μην ανησυχείτε, είναι όλα ανώνυμα”.
Η Mastercard επεσήμανε ότι οι έμποροι πρέπει να δώσουν άδεια για να μοιραστούν αυτά τα δεδομένα, με έναν εκπρόσωπο να δηλώνει: “Δεν παρέχονται ξεχωριστές συναλλαγές ή προσωπικά δεδομένα… Δεν παρέχουμε πληροφορίες που παρακολουθούν, προβάλλουν διαφημίσεις ή ακόμα μετράνε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης σε μεμονωμένους καταναλωτές.”
Νωρίτερα αυτό το έτος, η Google διευκόλυνε τον έλεγχο των ρυθμίσεων του λογαριασμού σας. Αυτή αποτελεί την καλύτερη σας υπεράσπιση έναντι της παρακολούθησης των offline δαπανών. Εάν αποχωρήσετε από την παρακολούθηση διαφημίσεων στην κονσόλα “Δραστηριότητα Ιστού και εφαρμογών”/”Web and App Activity”, τότε οι αγορές σας εκτός σύνδεσης “θα πρέπει” να είναι ‘άτρωτοι’ στην παρακολούθηση.
Πηγή: https://gr.pcmag.com