Ένα ακόμη βήμα προς την εναρμόνισή του με τις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, κάνει ο ελληνικός Τύπος. Πρόκειται για την καθιέρωση ειδικής σήμανσης γραμμωτού κώδικα (barcode) σε εφημερίδες και περιοδικά. Το σχετικό έργο, με προϋπολογισμό €15,6 εκατ., προωθούν το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Η δράση, που προβλέπει την καθιέρωση της ειδικής σήμανσης barcode σε όλα τα έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες, όπως ενημέρωσαν τα δύο Υπουργεία, εντάχθηκε, ήδη, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό, στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται η δημοσίευση του τεύχους της προκήρυξης του διαγωνισμού, η σύνταξη του οποίου έχει ολοκληρωθεί
Το έργο, που έχει ως αντικείμενο τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων πώλησης του ημερήσιου και περιοδικού Τύπου από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ), προβλέπει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη ενός κεντρικού πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα διαχειρίζεται η ΓΓΕΕ. Επίσης, προβλέπει την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού για φορητές συσκευές, τύπου tablet, που θα επιτρέπει στα σημεία πώλησης να καταχωρίζουν τις παραγγελίες τους, να σαρώνουν το barcode των εντύπων κατά την παραλαβή, πώληση και επιστροφή τους και να βλέπουν στατιστικά στοιχεία για τις πωλήσεις τους. Η εφαρμογή θα διασυνδέεται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα της ΓΓΕΕ για την αποστολή των στοιχείων.
Επίσης, το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια 10.000 ασύρματων φορητών υπολογιστικών συσκευών, τύπου tablet, με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας 3G/4G, αλλά και την προμήθεια 10.000 ασύρματων φορητών σαρωτών γραμμωτού κώδικα, οι οποίοι θα συνδέονται ασύρματα με τις φορητές υπολογιστικές συσκευές. Επίσης, στο πλαίσιο της δράσης προβλέπεται η προμήθεια 10.000 συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας 3G/4G για 36 μήνες, ενώ το έργο περιλαμβάνει και την παροχή εκπαίδευσης στους χρήστες των συσκευών και του λογισμικού.
Ψηφιακή εποχή
“Είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η θέσπιση κανόνων και στο χώρο του Τύπου αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση. Η πλήρης διαφάνεια είναι βασική προϋπόθεση της ενημέρωσης”, σχολίασε σχετικά ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Αλέξης Χαρίτσης. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς, ανέφερε σχετικά: “Με την καθιέρωση του barcode στις εφημερίδες και τα περιοδικά, διασφαλίζεται η διαφάνεια στις κυκλοφορίες των εντύπων, καθίσταται πιο διαφανής και δίκαιη η διανομή της δημόσιας διαφημιστικής δαπάνης, διευκολύνονται οι όροι του ανταγωνισμού στην ιδιωτική διαφημιστική δαπάνη, πατάσσονται πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και αποφεύγονται φαινόμενα φοροδιαφυγής. Η Πολιτεία πράττει το καθήκον της. Ενισχύει τη διαφάνεια και την ισονομία”.
Πηγή: sepe.gr