Μια νέα ψηφιακή αγροτική επανάσταση είναι προ των πυλών παγκοσμίως

agrotiki epanastasiΥπάρχει ένας οικονομικός κλάδος, αυτός της πρωτογενούς παραγωγής, ο οποίος μέχρι σήμερα παρουσίαζε διαχρονικά σημαντική ψηφιακή υστέρηση. Πλέον, η εικόνα αυτή αλλάζει, καθώς η τεχνολογία είναι περισσότερο απαραίτητη από ποτέ για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, με βιώσιμες και υπεύθυνες μεθόδους.

Με δεδομένο ότι τα τρέχοντα γεωργικά συστήματα είναι σαφώς μη βιώσιμα και καθώς μία από τις σοβαρότερες προκλήσεις αποτελεί η βιωσιμότητα της τροφής, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των υφιστάμενων δεδομένων και απαιτήσεων, ο πλανήτης βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας αγροτικής επανάστασης, αυτή τη φορά ψηφιακής.

Σύμφωνα με μία νέα έκθεση της UBS Chief Investment Office, ο τρόπος με τον οποίο καλλιεργούνται, μεταφέρονται και καταναλώνονται τα τρόφιμα θα εξαρτάται πλέον και θα καθοδηγείται από καινοτομίες, όπως η κάθετη καλλιέργεια, οι τροφές που παρασκευάζονται σε εργαστήρια και η υδατοκαλλιέργεια φυκών. Οι προηγμένες τεχνολογικές τάσεις και τα συστατικά που συνθέτουν την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, όπως τα Big Data, το Internet of Things (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), ενσωματώνονται σταδιακά σε ολόκληρο το φάσμα της αλυσίδας εφοδιασμού της αγροτικής παραγωγής.

Ψηφιακή υστέρηση
Όπως επισημαίνει η σχετική έκθεση, μέχρι σχετικά πρόσφατα, οι αγροτικές δραστηριότητες υστερούσαν σημαντικά και έχουν μείνει πολύ πίσω από όλες τις υπόλοιπες βιομηχανίες, όσον αφορά στο μείζον θέμα του μετασχηματισμού. Η ψηφιακή διείσδυση στο συγκεκριμένο τομέα ήταν μόλις 0,3% το 2018, σε σύγκριση με το 2,5% που αφορούσε τον χρηματοοικονομικό κλάδο και σχεδόν 12% για το λιανεμπόριο.

Ωστόσο, ο αριθμός αυτός αναμένεται να εκτοξευθεί σε υψηλά επίπεδα - η επένδυση σε τεχνολογίες σχετικές με τη γεωργία άγγιξε τα $16,9 δις το περασμένο έτος, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 43% από το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας AgFunder.

Για το σύνολο του αγροτικού κλάδου, το UBS Chief Investment Office (CIO) εκτιμά ότι το μερίδιο της τεχνολογίας θα φτάσει από το σημερινό μέγεθος της αγοράς των $135 δις, περίπου στα $700 δις έως το 2030, αντιπροσωπεύοντας ένα σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 15%.

Εχθρός ή φίλος;

Ταυτόχρονα, η έκθεση επισημαίνει ότι η τεχνολογία δεν πρέπει να θεωρείται πλέον “εχθρός” της φυσικής, άφθονης και οικονομικά προσιτής τροφής. Η αύξηση της γεωργικής παραγωγικότητας, η διασφάλιση της περιβαλλοντικής υγείας, καθώς και η ικανοποίηση των εξελισσόμενων καταναλωτικών προτιμήσεων και των διατροφικών τάσεων μπορούν κάλλιστα να επιτευχθούν με τη συμβολή και την εφαρμογή νέων ευφυών τεχνολογιών.

“Μια σειρά από ποικίλες τάσεις έχει ήδη ανεβάσει ψηλά τον τομέα των τροφίμων και της γεωργίας στην ατζέντα της ευρύτερης βιώσιμης διαβίωσης. Οι κυβερνήσεις δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals), που διαμορφώθηκαν από τα κράτη-μέλη του ΟΗΕ, καθώς και στη Συμφωνία των Παρισίων για την Κλιματική Αλλαγή, γεγονός το οποίο σαφώς υποδεικνύει ότι βιώνουμε μια περίοδο κατά την οποία συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο ότι οι κοινωνίες οφείλουν πλέον να αλλάξουν, να διαφοροποιηθούν και να γίνουν πιο βιώσιμες”, σημειώνει η ίδια έκθεση.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Η Βιέννη, το Λονδίνο και το St. Albert οι πιο “έξυπνες” πόλεις του κόσμου

exypnes poleisΟ αυξανόμενος πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελούν προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν oi μικρές και μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο. Τα προβλήματα αυτά, από τον πολεοδομικό σχεδιασμό έως την κινητικότητα και τις περιβαλλοντικές υπηρεσίες, θα μπορούσαν να λυθούν με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας, ενσωματωμένης σε μια στρατηγική smart city.

Κάποιες πόλεις αναζητούν ακόμη τρόπους να ενσωματώσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες σε μια συνολική στρατηγική και μάλιστα, αποτελούν την πλειοψηφία παγκοσμίως. Ωστόσο, υπάρχει και μια μειοψηφία πόλεων, παγκοσμίως, που όχι μόνο έχει εμπεδώσει τη λογική του smart city, αλλά προσφέρει σε πολίτες και επιχειρήσεις ολοκληρωμένες ψηφιακές λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.

Η Βιέννη κατατάσσεται πρώτη στη λίστα με τις πιο “έξυπνες” πόλεις του πλανήτη, ακολουθούμενη από τη βρετανική πρωτεύουσα και από την πόλη St. Albert στον Καναδά. Στην τέταρτη θέση ακολουθεί η Σιγκαπούρη, ενώ πέμπτο στην ίδια λίστα είναι το Σικάγο. Αυτά είναι τα ευρήματα του δείκτη Smart City Strategy Index, μια ανάλυση 153 πόλεων ανά τον κόσμο, που διεξάγεται ετησίως από την εταιρεία Roland Berger.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο αριθμός των πόλεων με σαφή στρατηγική smart city έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, από 87 σε 153. Ωστόσο, το 90% των πόλεων συνολικά εξακολουθεί να μην διαθέτει ολοκληρωμένη στρατηγική smart city. Ακόμα και τότε, η στρατηγική είναι μόνο το πρώτο βήμα - είναι η εφαρμογή που μετράει πραγματικά.

Τι κάνει μια πόλη “έξυπνη”
Που έγκειται όμως, σύμφωνα με το δείκτη, η ευφυΐα των πραγματικά “έξυπνων” πόλεων; Οι αναλυτές εξηγούν ότι η αυστριακή πρωτεύουσα, για παράδειγμα, παρέχει στους πολίτες της προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής υγείας, έχει ένα ισχυρό σύστημα παρακολούθησης των ψηφιακών επιδόσεων, ενώ είναι η πρώτη πόλη του γερμανόφωνου κόσμου, που προσφέρει ανοικτά δημόσια δεδομένα. Το Λονδίνο, από την άλλη, παρέχει σε πολίτες και επισκέπτες μια σειρά από καθημερινές ψηφιακές ευκολίες, όπως παγκάκια με δημόσιο wi-fi, αισθητήρες μέτρησης της ποιότητας του αέρα, άφθονα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το St. Albert, από την πλευρά του, που αποτελεί και νέα είσοδο στη λίστα, ξεκίνησε πρόσφατα ένα περιεκτικό γενικό σχέδιο smart city, δίνοντας έμφαση στην εφαρμογή της τεχνολογίας και της καινοτομίας σε όλους τους τομείς δράσης.

Η Σιγκαπούρη, από την πλευρά της, εφαρμόζει πιλοτικά ένα Εθνικό Σχέδιο Ψηφιακής Ταυτότητας με τη μορφή του συστήματος ελέγχου "SingPass", ενώ εγκαθιστά “έξυπνο” φωτισμό, αυτόνομες υπηρεσίες μεταφοράς και λύσεις τηλεϊατρικής.

Οι αναλυτές εξηγούν ότι η ύπαρξη κεντρικών μονάδων λήψης αποφάσεων, όπως είναι ο Οργανισμός Smart City της Βιέννης και ο συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων ομάδων είναι αυτό που χρειάζονται οι πόλεις, για να ...ακονίσουν την “εξυπνάδα” τους. Ένα διαφανές νομικό πλαίσιο είναι, επίσης, σημαντικό κλειδί για την επιτυχία.

Σε γεωγραφική βάση, παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική συνεισφέρουν το μεγαλύτερο αριθμό “έξυπνων” πόλεων, οι ασιατικές έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στη συνολική βαθμολογία, με μέση βαθμολογία 48,2, σε σύγκριση με 41,8 στη Βόρεια Αμερική και 37 στην Ευρώπη.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Ανοδικά θα συνεχίσουν να κινούνται οι τιμές των smartphones

times smartphonesΜπορεί οι πωλήσεις smartphone να μειώθηκαν κατά 4% σε επίπεδο όγκου το 2018, ωστόσο, οι τιμές διάθεσης πήραν την ανιούσα το περασμένο έτος, ενώ ανοδικά αναμένεται να κινηθούν και το 2019. Μάλιστα, το 2018 η μέση τιμή πώλησης (average selling price-ASP) των συσκευών smartphone αυξήθηκε κατά 9% σε ετήσια βάση, που συνιστά τη μεγαλύτερη άνοδο στην ιστορία της αγοράς στη διάρκεια ενός έτους.

Η επίδραση της αύξησης της ASP ήταν τέτοια που, παρά τις χαμηλότερες αποστολές σε επίπεδο όγκου, τα έσοδα των κατασκευαστών για το σύνολο της χρήσης του 2018 αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας Counterpoint, η αύξηση της μέσης τιμής πώλησης προήλθε τόσο από το premium τμήμα της αγοράς, όσο και από τις μεσαίας τιμής προϊοντικές κατηγορίες. Για την ακρίβεια, ενώ το premium τμήμα της αγοράς είναι εκείνο που στηρίζει τις πωλήσεις και άρα τα έσοδα των κατασκευαστών στις ανεπτυγμένες οικονομίες, το μεσαίο τμήμα αυξάνει τη μέση τιμή πώλησης στις αναδυόμενες αγορές.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές, πέρα από τις κινήσεις στρατηγικής των ίδιων των κατασκευαστών, που επηρεάζουν την τιμολογιακή τους πολιτική, η σημαντική άνοδος του κατασκευαστικού κόστους, επίσης, ωθεί τις τιμές προς τα πάνω. Για παράδειγμα, η επέκταση της μνήμης των συσκευών, η υψηλότερη ποιότητα, οι ταχύτεροι επεξεργαστές, οι καμπύλες οθόνες, οι περισσότερες κάμερες, οι νέες δυνατότητες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), η ασπρόμαυρη απεικόνιση, ο καινοτόμος βιομηχανικός σχεδιασμός και η επεξεργασία των χρωμάτων, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά, που έχουν συμβάλει στην άνοδο των τιμών των συσκευών.

Οι προτιμήσεις των χρηστών
Η τάση για περαιτέρω αύξηση της μέσης τιμής πώλησης ενισχύεται και από την ίδια τη στάση των καταναλωτών, Σύμφωνα με την έρευνα “Consumer Lens” της Counterpoint, αν και οι χρήστες κρατούν τις συσκευές τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για αυτές.

Όσον αφορά την πορεία των τιμών των smartphones στο μέλλον, οι αναλυτές προβλέπουν ότι η έλευση του 5G και των συσκευών, που θα υποστηρίζουν τη νέα ασύρματη τεχνολογία, θα ωθήσει σε περαιτέρω άνοδο τη μέση τιμή πώλησης των συσκευών. Οι προσδοκίες των καταναλωτών για καλύτερες επιδόσεις των συσκευών τους, θα συνεχίσουν να αυξάνουν τη ζήτηση για smartphones υψηλής τεχνολογίας και απόδοσης, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή αύξηση της μέσης τιμής πώλησης τόσο κατά το 2019, όσο και για τα επόμενα χρόνια.

Πηγή: http://www.sepe.gr

imePOS Το Ολοκληρωμένο σύστημα μηχανογράφησης

imepos-imgimePOS Το Ολοκληρωμένο σύστημα μηχανογράφησης για κάθε χώρο εστίασης από την IME πληροφορική...

Λειτουργεί - Οργανώνει - Ξεχωρίζει - Εξελίσσεται


Δείτε την εφαρμογή: http://ow.ly/aiC030e1mO7

Η online διαφημιστική δαπάνη θα υπερβεί το ήμισυ της συνολικής αγοράς το 2021

online diafimisiΈνα σημαντικό ορόσημο θα πετύχει τα επόμενα χρόνια η παγκόσμια αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης. Η online διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να υπερβεί το ήμισυ της συνολικής αγοράς της διαφήμισης το 2021. Συγκεκριμένα, η διαφημιστική δαπάνη μέσω Internet θα αντιπροσωπεύει το 52 της συνολικής παγκόσμιας οικονομικής δαπάνης το 2021, υπερβαίνοντας το 50% για πρώτη φορά. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρείας Zenith, το αντίστοιχο ποσοστό το αντίστοιχο ποσοστό κατά το τρέχον έτος θα είναι 47% από 44% της συνολικής αγοράς, που αντιπροσώπευε η διαφημιστική δαπάνη μέσω Διαδικτύου παγκοσμίως το 2018.

Πάντως, καθώς η online διαφημιστική αγορά ωριμάζει παγκοσμίως το ποσοστό ανάπτυξης επιβραδύνεται. Έτσι, οι διαφημιστικές δαπάνες μέσω Διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 17% το 2018, ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 το αντίστοιχο ποσοστό συνηγορεί για ανάπτυξη της τάξης του 12% στο σύνολο του έτους τρέχοντος έτους. Μέχρι το 2021, οι ερευνητές αναμένουν ότι το ποσοστό αύξησης των διαφημιστικών δαπανών μέσω ψηφιακών καναλιών θα μειωθεί στο 9% ετησίως. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, έως το 2021 ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς της διαφήμισης μέσω Διαδικτύου θα έχει συγκλίνει με τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς στο σύνολό της.

Ο ρυθμός αύξησης της διαφημιστικής δαπάνης ποικίλει ανάμεσα στα διαφορετικά ψηφιακά κανάλια και θα συνεχίσει να κινείται έτσι έως το 2021. Η άνοδος των δαπανών διαφήμισης μέσω διαδικτυακών βίντεο και μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης θα είναι της τάξης του 18% και 17% ετησίως, αντίστοιχα, στο 2021.

Αυτά τα κανάλια επωφελούνται από τις συνεχείς τεχνολογικές βελτιώσεις στην τεχνολογία των smartphone και από τις αυξανόμενες ταχύτητες σύνδεσης σε συνδυασμό με την έντονη αύξηση των επενδύσεων σε περιεχόμενο. Μάλιστα, η τεχνολογία 5G θα βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία σε αυτά τα κανάλια, καθιστώντας τις συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας πολύ πιο γρήγορα.

Στο μεταξύ, άλλα κανάλια αναπτύσσονται με μικρότερες ταχύτητες. Η αμειβόμενη αναζήτηση, η οποία αντιπροσώπευε το 37% των δαπανών διαφήμισης μέσω Διαδικτύου το 2018, ενισχύθηκε κατά 11% το περασμένο έτος, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξής της θα μειωθεί στο 7% το 2021. Οι διαβαθμισμένες διαφημίσεις μέσω διαδικτύου (οι διαφημίσεις που βρίσκονται δίπλα σε άλλες διαφημίσεις και όχι σε περιεχόμενο, όπως θέσεις εργασίας, ακίνητα και μεταχειρισμένα οχήματα) αρχίζουν επίσης να χάνουν έδαφος. Η διαβαθμισμένη διαφήμιση στο Διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 9% παγκοσμίως το 2018, αλλά ήδη αρχίζει να συρρικνώνεται σε ορισμένες αγορές και το 2021 οι ερευνητές αναμένουν ότι οι δαπάνες αυτές θα μειωθούν κατά 1,6% παγκοσμίως.

Πηγή: http://www.sepe.gr