Το 2020 οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα διαθέσουν $270 δισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό

psifiakos metasximatismosΜε αμείωτη ένταση, παρά τις όποιες μακρο-οικονομικές εξελίξεις, θα συνεχίσουν οι επιχειρήσεις να επενδύουν στην ψηφιακή τους θωράκιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η Ευρώπη, μία από τις πιο “ώριμες” ψηφιακά αγορές του πλανήτη, θα συνεχίσει να βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοκαθεδρία, όσον αφορά αυτές τις επενδύσεις. Συγκεκριμένα, το 2020 οι ευρωπαϊκές εταιρείες αναμένεται να δαπανήσουν περισσότερα από $270 δισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές δείχνουν να έχουν μακρά “ωρίμανση” και ως αποτέλεσμα μόνο το 16% των επιχειρήσεων, που θα επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, θα καταφέρει να δημιουργήσει νέες ροές εσόδων μέσω αυτών των επενδύσεων.

Ένας τομέας, ο οποίος θα δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις προβλέψεις της International Data Corporation (IDC), είναι αυτός των δεδομένων. Έως το 2022, τα δεδομένα που συλλέγονται από συνδεδεμένες συσκευές θα δημιουργήσουν μια ευκαιρία εσόδων ύψους $10,5 δισ. για τις 500 κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες κάθε άλλο παρά αγνοούν τη δυναμική που δημιουργεί η ψηφιακή οικονομία και προετοιμάζονται ανάλογα για την επόμενη ημέρα. Έως το 2022, το 25% των 500 κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών θα έχει τουλάχιστον δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου με δυνατότητες ψηφιακής επιχειρηματικής αριστείας. Στο πλαίσιο της ίδιας προετοιμασίας, μέχρι το 2022, το 30% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη θα έχει ορίσει τουλάχιστον έναν ηγετικό ρόλο στον τομέα της τεχνολογίας, που θα συνδυάζει λειτουργίες CIO, CTO, CDO και καινοτομίας.

Στο cloud
Σε ευθεία συνάρτηση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό βρίσκονται οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στο cloud. Μέχρι το 2025, το 60% των ευρωπαϊκών οργανισμών θα εκσυγχρονίσει τον πυρήνα των λειτουργιών του, αξιοποιώντας το cloud. Μάλιστα, αυτός ο εκσυγχρονισμός θα φέρει στις επιχειρήσεις βελτίωση της παραγωγικότητας τους κατά 25%.

Ένας ακόμη τομέας, που σχετίζεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των ευρωπαϊκών εταιρειών, είναι αυτός της αυτοματοποίησης των διαδικασιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Για την ακρίβεια, μέχρι το 2023, το 70% των πρωτοβουλιών των ευρωπαϊκών εταιρειών για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών θα διοχετευθεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Σε κάθε περίπτωση, όπως διαπιστώνει η IDC, όλες οι ενέργειες των επιχειρήσεων, που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, δεν μπορεί παρά να συνδυάζονται με την ηθική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Το 2024, το 50% των ευρωπαϊκών εταιρειών εκτιμάται ότι θα υποβάλλει ετήσιες εκθέσεις σχετικά με τη δεοντολογική χρήση των δεδομένων, την αυτοματοποίηση και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. 

Πηγή: www.sepe.gr

9 στις 10 startups πιστεύουν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για τη σύσταση εταιρείας

start upsΘετικό momentum για την εκκίνηση νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, παγκοσμίως, βλέπουν σήμερα οι νεοφυείς εταιρείες. Παρά τη διεθνή οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα, το 92% των ιδρυτών νεοφυών επιχειρήσεων εκτιμά ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσει κανείς μια νέα εταιρεία.

Πάντως, παρά την αισιοδοξία για το μέλλον των startups, οι εμπλεκόμενοι στον τομέα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας εκφράζουν σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με την τεχνολογία ως αντικείμενο των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Σχεδόν ένας στους δύο ιδρυτές startups, το 47%, εκτιμά ότι υπάρχει σήμερα μια επενδυτική τεχνολογική «φούσκα». Στο μεταξύ, περίπου το ένα τρίτο, το 32%, πιστεύει ότι πρόκειται να σκάσει άμεσα, το 15,2% συμφωνεί για τη «φούσκα», αλλά δηλώνει ασφαλές προς το παρόν, ενώ το 21,7% απορρίπτει την ιδέα της ύπαρξης μιας επενδυτικής τεχνολογικής «φούσκας».

Πάντως, η προοπτική μιας τεχνολογικής φούσκας, σύμφωνα με σχετική έρευνα του venture capital “First Round”, απασχολεί σοβαρά επενδυτές και επιχειρηματίες σε όλο τον κόσμο και μάλιστα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τελευταία χρόνια. Το ποσοστό εκείνων που βλέπουν μια επενδυτική «φούσκα» στον τομέα της τεχνολογίας είναι το 2019 υψηλότερο από ποτέ: το 2018 διαμορφωνόταν στο 12% και το 2017 στο 25%.

Επίφοβοι τομείς
Όσον αφορά τους τομείς της τεχνολογίας, τους οποίους οι ίδιοι οι επίδοξοι επιχειρηματίες θεωρούν ως πιο επίφοβους για την έκρηξη μιας τεχνολογικής «φούσκας», αυτοί σχετίζονται με τα κρυπτονομίσματα, την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την επαυξημένη (Virtual Reality και Augmented Realty -VR / AR.

Αυτοί οι τομείς είναι εκείνοι που προσελκύουν και τη μερίδα του λέοντος των επενδυτών στη διάρκεια του 2019, γεγονός που πυροδοτεί τους φόβους αρκετών ιδρυτών νεοφυών εταιρειών περί τεχνολογικής φούσκας.

Συνολικά, οι νεοφυείς επιχειρήσεις θεωρούν ότι το 2020 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την άντληση κεφαλαίων. Σε ποσοστό 65% οι ιδρυτές startups εκτιμούν ότι το 2020 θα είναι πιο δύσκολο να αντλήσουν επενδυτικά κεφάλαια. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας, το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 44%.

Έμφυλο χάσμα
Η μελέτη της venture capital firm First Round διαπιστώνει, στο μεταξύ, ότι το έμφυλο χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών εξακολουθεί να είναι πολύ ισχυρό στον τομέα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Το 40% των γυναικών εργαζομένων ανέφερε ότι το φύλο τους μείωσε τις πιθανότητες να προσληφθούν σε μια νεοφυή εταιρεία ή να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο σε αυτή. Ακόμη χειρότερα, το 70% των γυναικών ιδρυτών startups απαντά ότι θεωρεί το φύλο του ως εμπόδιο στην άντληση επιχειρηματικών κεφαλαίων.

Πηγή: http://www.sepe.gr

1 στις 2 εταιρείες στην Ελλάδα χρησιμοποιεί εντελώς νέες ή τεχνολογίες 5ετίας

ellada nees texnologiesΑυξανόμενη βαίνει η χρήση των νέων και των εντελώς νέων τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με τη χώρα μας να εκπλήσσει ευχάριστα, αφού πετυχαίνει επιδόσεις καλύτερες του μέσου όρου των κρατών, που θεωρούνται καινοτόμα σε αυτόν τον τομέα. Το 2018, το ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων στην Ελλάδα, που χρησιμοποιούσε εντελώς νέες τεχνολογίες, κατέγραψε ήπια αύξηση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τον σχετικό δείκτη να βρίσκεται στο 21,3% από 16% το 2017.

Συνολικά, ο δείκτης νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή έστω τεχνολογίες βάθους πενταετίας, διαμορφώνεται περίπου στο 45% στην Ελλάδα, αρκετά υψηλότερα από τις χώρες που θεωρούνται καινοτόμες στον τομέα αυτό. Μάλιστα, η Ελλάδα βρίσκεται πολύ υψηλά στη λίστα των χωρών, στις οποίες τα νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Πάντως, ανοδική τάση σημειώνεται και στο ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων στην Ελλάδα, που δηλώνει ότι αξιοποιεί ήδη γνωστές τεχνολογίες/διεργασίες και από 53,9% το 2017 ανέρχεται σε 55,9% το 2018.

Να σημειωθεί ότι η αξιολόγηση της τεχνολογικής ταυτότητας των νέων εγχειρημάτων γίνεται σε τρία επίπεδα και αφορά τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά: εντός της προηγούμενης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας.

Την εικόνα αυτή σχετικά με την τεχνολογική ταυτότητα των νέων εταιρειών στην Ελλάδα περιγράφει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) στην ετήσια έκθεση για την Επιχειρηματικότητα 2018-2019. Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο της συμμετοχής του ΙΟΒΕ στο παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα Global Entrepreneurship Monitor (GEM).

Περί καινοτομίας
Ένας άλλος δείκτης, που εξετάζει η έρευνα, συνδέεται με την καινοτομία των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της, φαίνεται ότι στις περισσότερες χώρες, οι μισοί τουλάχιστον επιχειρηματίες αρχικών σταδίων είναι μάλλον συνειδητοποιημένοι και ρεαλιστές ως προς το βαθμό καινοτομίας, που παρουσιάζουν τα εγχειρήματά τους.

Έτσι και στην Ελλάδα, το 2018, τρεις στους πέντε επιχειρηματίες δηλώνουν ότι κανένας (δυνητικός) πελάτης δε θα θεωρήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες τους νέα και πρωτοποριακά, επίδοση υψηλότερη από το μέσο όρο των χωρών καινοτομίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο, προκαλεί ότι το 10% των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων δηλώνει ότι όλοι οι πελάτες θα θεωρήσουν τα προϊόντα τους ως καινοτομικά, όταν στην έρευνα του 2017 το ποσοστό αυτό ανερχόταν μόλις στο 3,9% το 2017. Παρ’ όλο που η Ελλάδα εξακολουθεί να σημειώνει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά μεταξύ των χωρών καινοτομίας, όπου ο σχετικός δείκτης διαμορφώνεται στο 18,3%, αυτό συνιστά αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Το Samsung Galaxy Fold Διαθέσιμο σε Ελλάδα και Κύπρο

samsung foldΗ Samsung Electronics Hellas ανακοίνωσε σήμερα την κυκλοφορία του Galaxy Fold σε Ελλάδα και Κύπρο. Η συσκευή που ορίζει μια καινούργια κατηγορία τεχνολογίας κινητών συσκευών, είναι διαθέσιμη σε περιορισμένο αριθμό τεμαχίων στο επίσημο δίκτυο συνεργατών της Samsung Electronics Hellas σε Cosmos Black απόχρωση.

Ο Άρης Παρασκευόπουλος, Επικεφαλής Τμήματος Κινητών Συσκευών σε Ελλάδα και Κύπρο της Samsung Electronics Hellas, δήλωσε σχετικά: «Με το Galaxy Fold, η Samsung, πιστή στη δέσμευσή της για πρωτοποριακές λύσεις και προϊόντα, γράφει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία των κινητών συσκευών. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που προσφέρουμε μια τεχνολογικά προηγμένη συσκευή σε Ελλάδα και Κύπρο, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να ανακαλύψουν το μέλλον με καινοτομίες επόμενης γενιάς που οδηγούν σε νέες εμπειρίες».

Διπλωμένο, το Galaxy Fold είναι ιδανικό για χρήση με το ένα χέρι, με εργονομικό και άνετο κράτημα. Ο αισθητήρας δακτυλικού αποτυπώματος είναι τοποθετημένος κατά μήκος της δεξιάς πλευράς, για εύκολο και ασφαλές ξεκλείδωμα. Όταν ανοίγει, με διαισθητικό τρόπο όπως ένα βιβλίο, το Galaxy Fold δίνει τη δυνατότητα των Πολλαπλών Ενεργών Παραθύρων (Multi-Active Window), της αποκλειστικής λειτουργίας χρήσης πολλαπλών εφαρμογών1 όπως: παρακολούθηση video, gaming, προβολή παρουσιάσεων, ταινιών και περιεχομένου AR, σε υψηλή ποιότητα, στη μεγαλύτερη οθόνη για smartphone που διαθέτει η Samsung.

Το Galaxy Fold μετατρέπεται σε 7.3’’ κινηματογραφική οθόνη2 άλλης διάστασης, για μία νέα εμπειρία θέασης. Η Infinity Flex οθόνη, κατασκευασμένη από πολλαπλά, συνδεδεμένα στρώματα πολυμερούς, παρέχει υψηλή χρωματική ακρίβεια και υποστήριξη HDR10+ με Dynamic Tone Mapping. Χάρη στο ενσωματωμένο Dolby Atmos ηχοσύστημα με στερεοφωνικό ήχο από την AKG, οι αγαπημένες ταινίες και τα δημοφιλή παιχνίδια ζωντανεύουν με πλούσια, τρισδιάστατη εμπειρία ήχου.

Το Galaxy Fold προσφέρει ένα σύστημα έξι, συνολικά, καμερών επαγγελματικού επιπέδου, για να επιτρέπει στους χρήστες να αποτυπώνουν, μοιράζονται και επεξεργάζονται περιεχόμενο. Για παράδειγμα, ένα video μπορεί να βιντεοσκοπηθεί γρήγορα κι εύκολα όταν είναι διπλωμένο, και στη συνέχεια να προβληθεί στην εσωτερική οθόνη κατά την αναδίπλωση. Με τη λειτουργία Συνέχεια Εφαρμογών (App Continuity), το βίντεο μεταβαίνει απρόσκοπτα από την εξωτερική οθόνη στην κύρια3. Η λειτουργία Συνέχεια Εφαρμογών υποστηρίζεται και στη μετάβαση εφαρμογών από την εσωτερική στην εξωτερική οθόνη.

Περισσότερα: https://gr.pcmag.com

Η ευρωπαϊκή, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τα smartphones

europi agora smartphonesΤην καλύτερη επίδοση όσον αφορά τις πωλήσεις smartphones, σε παγκόσμιο επίπεδο, εμφάνισε η ευρωπαϊκή αγορά το 3ο τρίμηνο του 2019. Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην περιοχή της Ευρώπης αυξήθηκε κατά 8% το εξεταζόμενο διάστημα, ρυθμός ανάπτυξης που ήταν ο ταχύτερος παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την Canalys, η ευρωπαϊκή αγορά smartphones διευρύνθηκε το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με ρυθμό που υπερέβη τον αντίστοιχο της περιοχής της Ασίας-Ειρηνικού, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, το 3ο τρίμηνο του 2019 ήταν για την ευρωπαϊκή αγορά των smartphones το τρίτο τρίμηνο στην ιστορία της με την καλύτερη επίδοση, παγκοσμίως.

Την πρώτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς smartphones κατέκτησε η Samsung με πωλήσεις 18,7 εκατ. συσκευών το 3ο τρίμηνο, που μεταφράζεται σε αύξηση κατά 26% σε ετήσια βάση. Το μερίδιο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά διαμορφώθηκε σε 35,7%, από 30,4% έναν χρόνο νωρίτερα.

Η Huawei βρέθηκε στη δεύτερη θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, με την κινεζική εταιρεία να δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στην αγορά της Ευρώπης, εν μέσω της έντασης σε επίπεδο εμπορικών συναλλαγών με τις ΗΠΑ. Η Huawei διατήρησε τη δεύτερη θέση με πωλήσεις 11,6 εκατ. συσκευών, επίδοση που κινείται στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Το μερίδιο της κινεζικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά, το 3ο τρίμηνο του 2019, κινήθηκε στο 22,2%, έναντι 23,9% έναν χρόνο νωρίτερα.

Κορυφαίοι κατασκευαστές
Η Apple με πωλήσεις 9,8 εκατ. συσκευών το εξεταζόμενο διάστημα κατέλαβε την τρίτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς, αν και οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 4% έναντι του 3ου τριμήνου του 2018. Το μερίδιο της αμερικανικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά smartphones διαμορφώθηκε το 3ο τρίμηνο σε 18,6%, έναντι 20,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Η Xiaomi πέτυχε αλματώδη άνοδο κατά 73% στην Ευρώπη το 3ο τρίμηνο, με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε 5,5 εκατ. μονάδες από 3,2 εκατ. συσκευές την ίδια περίοδο του 2018, με μερίδιο αγοράς 10,5% φέτος έναντι 6,5% το 3ο τρίμηνο του 2018.

“Η Ευρώπη βρίσκεται σε ευνοϊκή θέση και προσελκύει την προσοχή πολλών Κινέζων κατασκευαστών. Εκτός από τα brands της Huawei και της Xiaomi και άλλες κινεζικές μάρκες, όπως η Oppo, η Oneplus, η Realme και η Vivo, αναμένεται, επίσης, να επενδύσουν περισσότερο στην αναγνωρισιμότητά τους στην περιοχή της Ευρώπης, γεγονός που με τη σειρά του θα ενδυναμώσει περαιτέρω τις ευρωπαϊκές αγορές”, εκτιμούν οι αναλυτές της Canalys. Τόνωση της αγοράς αναμένεται να φέρει φυσικά και η επικείμενη έλευση του 5G. Οι ίδιοι, πάντως, εξηγούν ότι η Ευρώπη δεν είναι γεμάτη μόνο ευκαιρίες, αλλά και απειλές, όπως, για παράδειγμα, αυτή του Brexit.

Πηγή: http://www.sepe.gr