Το 57,7% των ελληνικών επιχειρήσεων έχει την καινοτομία στο DNA του

kainotomiaΒελτιωμένη είναι η εικόνα που εμφανίζει η Ελλάδα σε θέματα επιχειρηματικής καινοτομίας, με το ποσοστό των εγχώριων εταιρειών, που έχουν την καινοτομία στο DNA τους να αυξάνεται και να προπορεύεται κατά πολύ του μέσου ευρωπαϊκού όρου. Η χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, ανέβηκε τρεις θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη στο ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων την τριετία 2014-2016 σε σχέση με την προηγούμενη τριετία 2012-2014, κατακτώντας πλέον την 9η θέση. Το ποσοστό των καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων ανήλθε στο 57,7%, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τριετία  2012-2014.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της επίσημης στατιστικής πανευρωπαϊκής έρευνας CIS (Community Innovation Survey), η Ελλάδα μοιράζεται με τη Γαλλία την 9η θέση, με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 57,7%. Πρώτη χώρα στη ευρωπαϊκή κατάταξη είναι το Βέλγιο με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 68,1%, ενώ ακολουθούν η Πορτογαλία με ποσοστό 66,9% και η Φινλανδία με 64,8%. Τη δεκάδα κλείνει η Ιρλανδία με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 57,3%.

Να σημειωθεί ότι το ποσοστό των καινοτόμων επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι υψηλότερο κατά 7,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον μέσο όρο των 28 ευρωπαϊκών κρατών (50,6%).

Καινοτόμα προϊόντα
Όσον αφορά τους τομείς, όπου οι ελληνικές επιχειρήσεις καινοτομούν - όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα - οι επιχειρήσεις, που καινοτομούν, εφάρμοσαν έναν τουλάχιστον από τους ακόλουθους τύπους καινοτομίας: νέα ή σημαντικά βελτιωμένα προϊόντα (καινοτομία προϊόντος), νέες ή σημαντικά βελτιωμένες διαδικασίες (καινοτομία διαδικασίας), νέες οργανωσιακές μεθόδους (οργανωσιακή καινοτομία), νέες μεθόδους μάρκετινγκ (καινοτομία μάρκετινγκ). Ιδιαίτερα σημαντική είναι η θέση της Ελλάδας στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας, με ποσοστό 47,1%, το οποίο και την κατατάσσει στην 7η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (39,5%).

Ηγέτιδα ευρωπαϊκή χώρα στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας είναι το Βέλγιο με ποσοστό 62,1% και ακολουθούν η Πορτογαλία με ποσοστό 58,5% και η Φινλανδία με 58,2%. Τη δεκάδα κλείνει η Εσθονία με ποσοστό καινοτομίας προϊόντος ή/και διαδικασίας 44,4%.

Παράλληλα, με αύξηση 8,4 ποσοστιαίων μονάδων και ποσοστό καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ 46,7%, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 6η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και 10,1 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ (36,6%).

Στην καινοτομία οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ, ηγέτιδα ευρωπαϊκή χώρα είναι το Λουξεμβούργο με ποσοστό 52,8% και ακολουθούν η Αυστρία με ποσοστό 51,8% και η Ιρλανδία με 49,5%. Τη δεκάδα κλείνει το Ηνωμένο Βασίλειο, με ποσοστό καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ 40,5%.

Η βιομηχανία
Στον τομέα της Βιομηχανίας, με βάση τα στοιχεία της έρευνας, καινοτομεί το 59,5% των επιχειρήσεων, ενώ στον τομέα των Υπηρεσιών το 56,5%. Από τους επιμέρους τομείς της Βιομηχανίας στον κλάδο της Μεταποίησης, που περιλαμβάνει 4.000 εταιρείες, το ποσοστό των καινοτόμων αγγίζει περίπου το 60%, με αύξηση 4,4 ποσοστιαίων μονάδων (59,5% την τριετία 2014-2016 και 55,1% την τριετία 2012-2014). Στον τομέα των Υπηρεσιών, το μεγαλύτερο ποσοστό (62,7%) καινοτόμων επιχειρήσεων είναι στον κλάδο της "Ενημέρωσης και Επικοινωνίας". Από αυτόν διακρίνεται - και αυτήν την τριετία - ο επιμέρους κλάδος των "Δραστηριοτήτων προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφών δραστηριοτήτων" με ποσοστό 82,1%.

Η έρευνα
Για την Ελλάδα, την έρευνα πραγματοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), σε συνεργασία με την  Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Η έρευνα αφορά 11.000 περίπου ελληνικές επιχειρήσεις με 10 εργαζόμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Στα 4 δις ευρώ ο πήχης για τις online πωλήσεις στην Ελλάδα το 2019

online poliseis elladaΕξαιρετικά θετικές είναι οι προοπτικές για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα το τρέχον έτος, με τον πήχη των online πωλήσεων για το 2019 να μπαίνει στα 4 δισ. ευρώ, έναντι 3,6-3,7 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι βρέθηκε την περασμένη χρονιά. Οι Έλληνες online καταναλωτές, που ήδη ανέρχονται σε 3,8 εκατ., αποκτούν σταδιακά όλο και μεγαλύτερη ψηφιακή ωριμότητα και γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι στις ηλεκτρονικές αγορές τους. Επτά στους δέκα απαντούν ότι πρώτα βλέπουν κάτι online και στη συνέχεια το αγοράζουν offline, ενώ το 85% κάνει πάνω από το 80% των αγορών του από ελληνικά e-shops. Να σημειωθεί ότι ήδη 7.000 επιχειρήσεις διαθέτουν ψηφιακά κανάλια πώλησης. Στο μεταξύ, το ήμισυ του τζίρου των online πωλήσεων πραγματοποιείται με τη χρήση πιστωτικών καρτών. Κατά κύριο λόγο οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρονικά αεροπορικά εισιτήρια, ηλεκτρονικά gadgets και βιβλία, ενώ υψηλά κινούνται οι online παραγγελίες φαγητού και ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Στην τόνωση των online πωλήσεων στοχεύουν πρωτοβουλίες όπως η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την οποία διανύουμε, και διοργανώνει για έκτη χρονιά ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου GR.EC.A. Στη φετινή Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου συμμετέχουν 334 ηλεκτρονικά καταστήματα (από 230 την προηγούμενη φορά), αριθμός, ο οποίος εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες, ενώ φέτος υπάρχει συμμετοχή και των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.

Στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου συμμετέχουν ήδη 334 επιχειρήσεις, προσφέροντας στο καταναλωτικό κοινό γενναίες εκπτώσεις σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες στα online καταστήματα που διατηρούν. Ο θεσμός λαμβάνει χώρα για έκτη συνεχή χρονιά και διοργανώνεται από τον. Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιείται από τις 4 έως και τις 11 Μαρτίου, τελεί υπό την αιγίδα της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Όπως τόνισε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Δημήτρης Αυλωνίτης, «το Διαδίκτυο συμβάλλει στην τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων αφού τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν τις πωλήσεις τους εκτός των εθνικών τους συνόρων». Ο ίδιος αναγνώρισε ότι το μεταφορικό κόστος παραμένει προανήγγειλε κινήσεις για τη μείωση του μεταφορικού κόστους προς το εξωτερικό, που αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα επίπεδα στην προσπάθεια για εξωστρέφεια των ελληνικών online καταστημάτων. Επίσης, γνωστοποίησε την πρόθεση να δημιουργηθεί Μητρώο Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, προκειμένου να καταγραφούν τα online καταστήματα και να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των αγορών κατά τη φετινή εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι θετικές, ενώ σύμφωνα με τα στελέχη του GRECA, στόχος είναι να υπάρξει σημαντική αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων που συμμετέχουν. Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη δράση η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 30% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Οι πολίτες εκφράζουν έντονο ενδιαφέρον για τις ψηφιακές πληρωμές

psifiakes pliromesΣτις ψηφιακές πληρωμές και τις ολοένα και αυξανόμενες δυνατότητες αγορών που βρίσκονται σήμερα “στο χέρι μας”, επικεντρώνονται οι συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι ζουν μια πιο ψηφιοποιημένη και “εν κινήσει” ζωή και γι’ αυτό προσδοκούν οι πληρωμές τους να γίνονται με τον ίδιο ταχύρρυθμο τρόπο σκέψης. Τα παραπάνω προκύπτουν μέσα από τις συζητήσεις στα social media, που παρουσιάζονται στη Μελέτη για τις Ψηφιακές Πληρωμές, την οποία πραγματοποίησε η Mastercard για το 2019. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πληρωμές μέσω κινητών συσκευών αντιπροσώπευσαν ποσοστό άνω του 27% του συνόλου των συνομιλιών για το σχετικό θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τις συνολικές αναφορές να σημειώνουν αύξηση κατά 20% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Την ίδια ώρα, οι αναφορές για το mobile wallet υπερδιπλασιάστηκαν συγκριτικά με τα στοιχεία της έρευνας του 2017.

Στην έκτη έκδοση της, η μελέτη της Mastercard - που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την PRIME Research - ανέλυσε περισσότερες από 3,3 εκατ. συνομιλίες, οι οποίες σημειώθηκαν κατά το προηγούμενο έτος σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter, το Facebook και το Instagram. Οι άνθρωποι αναζητούν συνεχώς νέες τεχνολογίες, οι οποίες να έχουν αντίκτυπο στη ζωή τους. Μόνο κατά το προηγούμενο έτος, οι σχετικές αναφορές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατά 30% συγκριτικά με την προηγούμενη μελέτη.

Μobile wallet
Σήμερα, σχεδόν το 20% όλων των συνομιλιών για τις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου επικεντρώνεται στις ανέπαφες πληρωμές και το mobile wallet. Πέραν αυτών των βασικών σημείων, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη και οι πληρωμές μέσω QR και wearable συσκευών θα επηρεάσουν τη ζωή τους. Συνολικά, οι άνθρωποι υιοθετούν μία ολοένα και πιο θετική στάση απέναντι σε αυτές τις νέες τεχνολογίες. Σχεδόν όλες (95%) οι συνομιλίες για το mobile wallet ήταν θετικές, με το 30% των αναρτήσεων να αναγνωρίζει την ταχύτητα, την αποδοτικότητα και την ευκολία στη χρήση των σημερινών προϊόντων. Μεταξύ των συνομιλιών που αναλύθηκαν, διαπιστώθηκε πως οι καταναλωτές συνέχισαν να εστιάζουν στην ασφάλεια των χρημάτων και των δεδομένων τους, αντιμετωπίζοντας την ως θεμελιώδη προϋπόθεση. Στις αναρτήσεις τους, δε, αναγνωρίζουν την αξία των νέων τεχνολογιών για την επίτευξη αυτής της προϋπόθεσης στις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου.

Ασφαλής δράση
Από τη σχετική έρευνα και όσον αφορά τις τελευταίες τεχνολογίες στον τομέα της ασφάλειας, προκύπτει ότι η χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών απασχόλησε 111 εκατ. ανθρώπους, κυρίως λόγω του ενδιαφέροντος για “φωνητικές πληρωμές” (voice payments) και σαρωτές δακτυλικών αποτυπωμάτων. Στο μεταξύ, το Tokenization, δηλαδή η διαδικασία αντικατάστασης ευαίσθητων δεδομένων με μοναδικούς εναλλακτικούς αριθμούς ή tokens που περιέχουν όλες τις βασικές πληροφορίες σχετικά με τα δεδομένα αυτά χωρίς όμως να διακυβεύεται η ασφάλειά τους, παρουσιάστηκε σε συνομιλίες που δυνητικά διεξήχθησαν σε ακροατήριο 11 εκατ.

Παρ’ ότι οι έκτακτες ειδήσεις σχετικά με τις παραβιάσεις δεδομένων αποτέλεσαν το βασικό θέμα συζήτησης για το 1/5 των σχετικών συνομιλιών, ένα άλλο 13% αναφέρθηκε στις δυνατότητες των τεχνολογιών ψηφιακής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του blockchain, του tokenization και της χρήσης βιομετρικών χαρακτηριστικών.

Πηγή: http://www.sepe.gr

scanEat...Ο πιο προσωποιημένος τρόπος για να παραγγείλεις

scan eatscanEat

scanEat…ο πιο προσωποποιημένος τρόπος για να παραγγείλεις με μια κίνηση! Μια καινοτόμος εφαρμογή για απ’ ευθείας παραγγελίες μέσω smartphones και tablets. Δείτε την εφαρμογή μας:  https://scaneat.gr/

Υποχρεωτικά τα «ευφυή» συστήματα ασφαλείας στα ευρωπαϊκά οχήματα...

asfaleia autokinitaΥποχρεωτική θα είναι εφεξής η χρήση εξελιγμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας, όπως η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας, σε όλες τις στάνταρ εκδόσεις των οχημάτων που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε μια προσπάθεια μείωσης των θανάτων και τραυματισμών, οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς ενέκριναν του νέους κανόνες, οι οποίοι μετατρέπουν κάποια εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας σε στάνταρ εξοπλισμό για τα οχήματα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, υποχρεωτικά στα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα είναι εφεξής τα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης απόκλισης, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία. Η προτεινόμενη νομοθεσία επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των υφιστάμενων υποχρεώσεων για τη χρήση συστημάτων καταγραφής πίεσης των ελαστικών από τα επιβατικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Τα ημιφορτηγά και τα αυτοκίνητα τύπου «SUV» επιπροσθέτως θα πάψουν να εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις για σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας που μέχρι τώρα ήταν υποχρεωτικά μόνο για τα συνηθισμένα επιβατικά οχήματα. Υποχρεωτική θα είναι και η τοποθέτηση συστημάτων επείγουσας στάθμευσης, αλλά και ανιχνευτών οπισθοπορίας. Επίσης υποχρεωτική θα είναι σε όλα τα οχήματα η τοποθέτηση συστημάτων καταγραφής δεδομένων ατυχήματος. Στο μεταξύ, υποχρεωτικά οι στάνταρ εκδόσεις των οχημάτων θα πρέπει να διευκολύνουν -μέσω τυποποιημένων συστημάτων αλληλεπίδρασης- την εγκατάσταση μηχανισμών διαθέσιμων στο εμπόριο για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Αλλά και τη χρήση συστημάτων παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδηγού/αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής.

Τα προτεινόμενα μέτρα προλειαίνουν το έδαφος και για τα αυτοματοποιημένα οχήματα (στα οποία η παρέμβαση του οδηγού θα συνεχίσει να χρειάζεται) και τα πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς ανθρώπινη εποπτεία). «Με την υποχρεωτική χρήση εξελιγμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας θα μπορέσουν οι οδηγοί να συνηθίσουν σταδιακά τις νέες τεχνολογίες ενώ θα ενισχυθεί η εμπιστοσύνη του κοινού καθώς και η αποδοχή της μετάβασης προς την αυτόνομη οδήγηση» αναφέρει η Επιτροπή. Σύμφωνα με τους νέους Κανόνες, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται με τρόπο που θα καθιστά άμεσα ορατούς στον οδηγό τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως π.χ. ποδηλάτες και πεζούς. Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, «αυτές οι προδιαγραφές θα εξαλείψουν τα ‘τυφλά σημεία’ μπροστά από τον οδηγό, ενώ θα τα μειώσουν επίσης σημαντικά όσον αφορά τα πλευρικά παράθυρα». Τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών τύπων οχημάτων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά περίσταση, προσέθεσαν. Στο μεταξύ, οι Ευρωβουλευτές άλλαξαν το κείμενο της πρότασης για να διασφαλίσουν ότι τα συστήματα καταγραφής δεδομένων για τα ατυχήματα θα λειτουργούν σε «συστήματα κλειστού βρόχου», τα οποία θα δεν θα επιτρέπουν την ταυτοποίηση του οδηγού ή του οχήματος μέσω ανωνυμοποίησης.

Επόμενα βήματα
Η πρόταση υιοθετήθηκε από την αρμόδια επιτροπή του Κοινοβουλίου με 33 ψήφους, έναντι δύο και χωρίς αποχές. Η εντολή για την έναρξη διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο, η οποία στηρίχθηκε με 31 ψήφους έναντι τριών και χωρίς αποχές, αναμένεται να εγκριθεί στην Ολομέλεια στις 11 - 14 Μαρτίου. Όταν εγκριθεί, η νέα νομοθεσία θα αντικαταστήσει τον Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια των Οχημάτων, τον Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια και την Προστασία των Πεζών και τον Κανονισμό Υδρογονοκίνητων Μηχανοκίνητων Οχημάτων.

Πήγη: http://www.sepe.gr