To Internet, πολύτιμο ψηφιακό εργαλείο για τους Έλληνες φοιτητές...

ImageHandlerΑπόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία είναι οι Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι - στη συντριπτική τους πλειοψηφία - συνδέονται στο Διαδίκτυο από το σπίτι, με το 80% να απαντά ότι χρησιμοποιεί το Internet για έρευνα και διάβασμα. Για τους Έλληνες φοιτητές, το Internet αποτελεί ένα χρήσιμο βοηθό, μία σύγχρονη ψηφιακή εγκυκλοπαίδεια, ένα εργαλείο δουλειάς και εκμάθησης, το οποίο, ωστόσο, χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά από το σπίτι, αφού μόλις το 2% συνδέεται στο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπου σπουδάζει. Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει έρευνα της devolo Hellas, σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, σε νέους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από τους μισούς φοιτητές (το 59%) έχει ως μεγαλύτερη απαίτηση από τη συσκευή παροχής του Internet τις υψηλότερες ταχύτητες. Στο μεταξύ, το 17% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η πιο ουσιαστική παράμετρος είναι η ευκολία συγχρονισμού με άλλες συσκευές. “Φαίνεται καθαρά ότι οι νέοι σήμερα είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δεν τους ενδιαφέρει ο χρόνος εγκατάστασης ενός router, αλλά απαιτούν υψηλές ταχύτητες και υψηλά στάνταρ δυνατοτήτων από τις συσκευές παροχής”, αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας.

Περί ιδιωτικότητας
Η σχετική μελέτη ασχολήθηκε διεξοδικά και με το θέμα της ιδιωτικότητας, με δεδομένο ότι από το Μάιο του 2018 βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός GDPR για τα προσωπικά δεδομένα. Με ποσοστά που ξεπερνούν το 40%, οι ερωτηθέντες έδειξαν ότι έχουν πλήρη επίγνωση των προσωπικών τους δικαιωμάτων. Σε ερώτηση σχετική με το αν η “προστασία των δεδομένων πρέπει να εφαρμόζεται από κάθε εταιρεία ανεξάρτητα από το μέγεθός της”, το 85% των φοιτητών απαντά ότι συμφωνεί απολύτως, ενώ το 44% έχει “πάντα επίγνωση των πληροφοριών που συλλέγει στο διαδίκτυο”. Μάλιστα, το 46% θεωρεί ότι γνωρίζει απολύτως το συσχετισμό Internet και προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Η γνώση των νέων σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά και η επιφύλαξή τους σε σχέση με τις “παγίδες του Διαδικτύου”, φαίνεται, επίσης, στην έλλειψη εμπιστοσύνης να δώσουν τα πραγματικά τους στοιχεία κατά το online (subscription/registration). Πιο συγκεκριμένα, μόνο το 25% δηλώνει ότι δίνει τα πραγματικά του στοιχεία “Όταν θέλει πληροφορίες που παρέχονται από ένα site, το οποίο ζητά συνδρομή ή εγγραφή (subscription/registration)”, ενώ το 27% δήλωσε ότι δίνει ψευδή. Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης αντικατοπτρίζεται και στην ερώτηση για το “ποιο είναι το πιο κρίσιμο ζήτημα που αντιμετωπίζει το Διαδίκτυο”. Το 57% των απαντήσεων αφορούσε στο απόρρητο, ενώ το 18% απάντησε ότι μείζον πρόβλημα είναι οι κυβερνο-επιθέσεις ή τα εγκλήματα που σχετίζονται με το Internet.

Το μέλλον
Οι φοιτητές, που συμμετείχαν στην έρευνα, κλήθηκαν να απαντήσουν και σε ένα ερώτημα σχετικό με το ποιό είναι το μέλλον στο Internet. Το 43% απάντησε ότι το μέλλον βρίσκεται στο ΙοΤ (Internet of Things), ενώ το 30% θεωρεί ότι η “τεχνητή νοημοσύνη” θα πρωταγωνιστήσει. Μόλις το 13% πιστεύει ότι η “εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα” θα έχει τον κύριο ρόλο ως προς το μέλλον του Internet.

Πηγή: http://www.sepe.gr

 

Συμμετοχή των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία: ουραγός η Ελλάδα

gunaikes psifiakiΑναιμικές επιδόσεις σε έναν ακόμη δείκτη που σχετίζεται με την ψηφιακή οικονομία, καταγράφει η Ελλάδα. Η χώρα μας, όπως δείχνουν τα διαθέσιμα στοιχεία, αδυνατεί να παρακολουθήσει την πρόοδο των υπόλοιπων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τη συμμετοχή των γυναικών στο ψηφιακό οικοσύστημα. Για την ακρίβεια, καταλαμβάνει μόλις την τρίτη θέση από το τέλος ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη, έχοντας καλύτερη επίδοση μόνο σε σχέση με την προτελευταία της κατάταξης Ρουμανία και από την τελευταία, Βουλγαρία.

Στον αντίποδα, μια χώρα που έχει μακρά παράδοση σε θέματα ισότητας και κοινωνικής ενσωμάτωσης, η Φινλανδία, καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην Ευρώπη αναφορικά με τη συμμετοχή των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία. Ο ετήσιος πίνακας αποτελεσμάτων για την παρακολούθηση της συμμετοχής των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία αποδίδει τη δεύτερη θέση στη Σουηδία, ενώ Λουξεμβούργο και Δανία καταγράφουν, επίσης, υψηλές επιδόσεις.

Η ελληνική υστέρηση έχει ιδιαίτερη σημασία, αν ληφθεί υπόψη η διαπίστωση της μελέτης της Επιτροπής, που δείχνει ότι η μεγαλύτερη ενσωμάτωση των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία θα προσέθετε στο ΑΕΠ της Ένωσης €16 δις ετησίως. Συνολικά, πάντως, δείχνει ότι η συμμετοχή των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία της Ε.Ε. εξακολουθεί να υστερεί. Συγκεκριμένα, ενώ οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 52% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, μόνο το 17% εργάζεται σε θέσεις, που σχετίζονται με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Μισθολογικό χάσμα
Συνολικά, μόνον ένα στα έξι άτομα που εξειδικεύονται στον τομέα των ΤΠΕ και μόνον ένα στα τρία άτομα με πτυχίο σε σπουδές στους τομείς των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM), είναι γυναίκες. Μάλιστα, τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι υπάρχει μείωση σε αυτόν τον αριθμό σε σύγκριση με το 2011. Μεγάλο είναι και το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην ψηφιακή οικονομία, καθώς οι γυναίκες στον τομέα των ΤΠΕ κερδίζουν σχεδόν 20% λιγότερο από τους άνδρες.

Ο πίνακας αποτελεσμάτων, που δημοσιεύτηκε με την ευκαιρία των γενεθλίων της Άντα Λάβλεϊς, της πρώτης προγραμματίστριας ηλεκτρονικού υπολογιστή στον κόσμο, αξιολογεί τις επιδόσεις των χωρών της Ε.Ε. στους τομείς της χρήσης του Διαδικτύου και των δεξιοτήτων των χρηστών, καθώς και στον τομέα των εξειδικευμένων δεξιοτήτων και της απασχόλησης, με βάση 13 επιμέρους δείκτες. Είναι δε μία από τις δράσεις για την αξιολόγηση της ένταξης των γυναικών στις ψηφιακές θέσεις εργασίας, σταδιοδρομίες και επιχειρηματικότητα, την οποία δρομολόγησε η κυρία Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος αρμόδια για την ψηφιακή οικονομία και κοινωνία.

“Οι κυβερνήσεις, οι εταιρείες, οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία των πολιτών, πρέπει να λάβουν αποφασιστικά μέτρα για να αλλάξει η τάση αυτή. Όλοι μαζί μπορούμε να προωθήσουμε τα ταλέντα των γυναικών και να διασφαλίσουμε ότι θα τις παροτρύνουμε να στραφούν από νωρίς σε σπουδές στους τομείς STEΜ”, σχολίασε σχετικά η Επίτροπος.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Το 37% των Ελλήνων αγοράζει online τα δώρα των εορτών

online agores ellinka shopΜε τις διαδικτυακές αγορές φαίνεται να καταπολεμούν οι καταναλωτές στην Ελλάδα το στρες που προκαλεί η εορταστική περίοδος, το οποίο είναι μάλλον έντονο, καθώς οι Έλληνες είναι από τους πλέον αγχωμένους λαούς για τις αγορές των εορτών. Έτσι και για το 2018, οι Έλληνες καταναλωτές και συγκεκριμένα οι 4 στους 10 αγοραστές, δείχνουν την προτίμησή τους στην online αγορά δώρων. Ανάμεσα τους, το 30% ψωνίζει μέσω κινητών συσκευών, παρουσιάζοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Για το ένα τέταρτο των mobile shoppers, το βασικό πλεονέκτημα των αγορών μέσω κινητών είναι η δυνατότητα αγοράς απ’ οποιοδήποτε σημείο.

Επίσης, σχεδόν ένας στους πέντε εκτιμά την ευκαιρία της αμεσότητας, να αγοράσει, δηλαδή, ένα δώρο την ίδια στιγμή που θα νιώσει την ανάγκη να το πράξει. Στο μεταξύ, με ποσοστό 16%, το mobile shopping για τους Έλληνες ταυτίζεται, επίσης, με την ευελιξία και τη δυνατότητα multitasking που προσφέρει την ώρα των αγορών μέσω κινητού και βέβαια δεν παύει να αποτελεί μια λύση που εξοικονομεί χρόνο.

Πάντως, οι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) σκοπεύουν να κάνουν τις αγορές τους από το εξωτερικό κατά την τρέχουσα εορταστική περίοδο. Οι βασικοί λόγοι είναι οι χαμηλότερες τιμές και η πιθανότητα εύρεσης ξεχωριστών προϊόντων. Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι φόβοι που διατρέχουν τους Έλληνες και τους αποτρέπουν από τις διασυνοριακές αγορές, όπως η ανησυχία ότι το προϊόν δεν θα φτάσει εγκαίρως (38%), ότι θα είναι διαφορετικό από το αναμενόμενο (34%) ή ότι η παραγγελία δεν θα φτάσει καν στον προορισμό της (34%).

Τι αγοράζουν
Για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, πάντως, οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως βιβλία (27%), είδη ένδυσης (27%) και ηλεκτρονικά παιχνίδια (26%). Συνολικά, οι Έλληνες καταναλωτές διαθέτουν χαμηλότερο budget για τους αγαπημένους τους σε σχέση με τον εαυτό τους: περίπου το ένα τέταρτο σκοπεύει να ξοδέψει τουλάχιστον €100 για τα κοντινά πρόσωπα, ενώ σχεδόν τέσσερις στους δέκα θα δαπανήσουν αντίστοιχο ποσό σε αγορές για τους ιδίους. Μόλις ένας στους πέντε σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα από πέρυσι (ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από το μέσο όρο των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, ήτοι 26%), ενώ το 56% των Ελλήνων θα προτιμήσει να αγοράσει λιγότερα χριστουγεννιάτικα δώρα, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για τις χειμερινές εκπτώσεις μετά τις γιορτές.

Άγχος
Τι είναι όμως αυτό που προκαλεί τόσο άγχος στους Έλληνες καταναλωτές, όταν πλησιάζει η ώρα για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια; Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Χριστουγεννιάτικων Αγορών της PayPal, για το 67%, είναι η επίγνωση της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων, μαζί με την αδυναμία αγοράς των ιδανικών δώρων, που θα επιθυμούσε να προσφέρει. Στο μεταξύ, το 55% ανησυχεί μήπως ξεπεράσει το προβλεπόμενο budget (με μία πτώση της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά).

Επιπλέον, πάνω από τους μισούς Έλληνες (54%) μοιάζουν να ενοχλούνται από τους γεμάτους κόσμο δρόμους, το συνωστισμό εντός των καταστημάτων και την αυξημένη γενικά κίνηση, όταν αγοράζουν δώρα (κατά 5 μονάδες χαμηλότερα, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά), ενώ το 50% εκφράζει παράπονα για την αγένεια των ανθρώπων που γίνονται κακότροποι, περιμένοντας τη σειρά τους σε μια ουρά (σχεδόν ο ίδιος αριθμός με πέρυσι). Ευτυχώς για τους περισσότερους από εμάς, η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει εύκολες και βολικές λύσεις για τη χριστουγεννιάτικη φρενίτιδα και οι Έλληνες τείνουν να τις αξιοποιούν, πλέον, όλο και πιο συχνά.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο

prosvasi sto diadikuoΜια πιο συνεκτική ψηφιακή κοινωνία δημιουργείται παγκοσμίως, καθώς το ποσοστό των κατοίκων του πλανήτη, που δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο σταδιακά μειώνεται. Μάλιστα, το 2018, για πρώτη φορά, η διεθνής συνδεδεμένη κοινότητα θα υπερβεί ένα σημαντικό ορόσημο: στα τέλη του έτους περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού θα βρίσκεται online. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ITU -International Telecommunication Union- της εξειδικευμένης υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών για τις ΤΠΕ, το 51,2% του πληθυσμού, διεθνώς, ήτοι 3,9 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο. Πάντως, ένα τμήμα του πληθυσμού θα παραμένει στη “σκοτεινή διαδικτυακή πλευρά του φεγγαριού”, στερούμενο της πρόσβασης στο Internet, γεγονός που σημαίνει ότι η προσπάθεια για μια πραγματικά συνεκτική ψηφιακή κοινωνία πρέπει να ενταθούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ITU, στις ανεπτυγμένες ψηφιακά χώρες το ποσοστό του πληθυσμού με πρόσβαση στο Διαδίκτυο εκτινάσσεται από 51,3% το 2005 σε 80,9% το 2018. Στις αναπτυσσόμενες χώρες, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε από 7,7% 2005 σε 45,3% το 2018. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη προέρχεται από την περιοχή της Αφρικής, όπου το ποσοστό των κατοίκων που χρησιμοποιούν το Internet αυξήθηκε από 2,1% το 2005 σε 24,4% το 2018. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι, πλέον, σχεδόν το σύνολο του παγκόσμιου πληθυσμού και συγκεκριμένα το 96% ζει σε περιοχές, όπου υπάρχει κάλυψη δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Εξάλλου, το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Internet μέσω δικτύων 3G ή νεότερης γενιάς.

Πρόσβαση σε υπηρεσίες κινητής
Στο μεταξύ, οι αναλυτές του Οργανισμού επισημαίνουν ότι η πρόσβαση του παγκόσμιου πληθυσμού σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας αυξάνεται, ενώ στον αντίποδα η χρήση της σταθερής μειώνεται, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικά για τις υπηρεσίες κινητής, εδώ και τουλάχιστον μία πενταετία, η ανάπτυξη τροφοδοτείται από τις αγορές της Ασίας-Ειρηνικού και της Αφρικής. Η ανάπτυξη της αγοράς της κινητής στις ΗΠΑ και στην Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών παραμένει σαφώς μικρότερη, αλλά σταθερή, ενώ τα ποσοστά στην Ευρώπη και στις αραβικές χώρες μειώνονται. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η εξέλιξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών πρόσβασης παραμένει σταθερά ανοδική. Μάλιστα, όπως συνέβη το 2017, έτσι και το 2018, οι σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν περισσότερες από τις απλές: 1,1 δις έναντι 942 εκατ. Στις κινητές ευρυζωνικές συνδέσεις η ανάπτυξη είναι πολύ πιο έντονη, αφού η διείσδυση από 4 συνδρομές ανά 100 κατοίκους το 2007, αυξήθηκε σε 69,3 συνδέσεις το 2018. Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των ενεργών κινητών broadband συνδρομών ενισχύθηκε από 268 εκατ. το 2007 σε 5,3 δις το 2018.

Χρήση υπολογιστή
Το ITU εκτιμά ότι, παγκοσμίως, το 2018 σχεδόν το ήμισυ των νοικοκυριών έχει τουλάχιστον έναν υπολογιστή, όταν το 2005 η αντίστοιχη αναλογία ήταν λίγο πάνω από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Και σε ό,τι αφορά στην κατοχή ηλεκτρονικού υπολογιστή, η εικόνα του πλανήτη είναι ανομοιογενής. Στις αναπτυγμένες οικονομίες, το 83,2% των νοικοκυριών έχει (2018) τουλάχιστον έναν υπολογιστή έναντι ποσοστού 36,3% στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Τέλος, το ITU εκτιμά ότι σχεδόν το 60% των νοικοκυριών, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το σπίτι από λιγότερο από 20% το 2005.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Η αυτοματοποίηση αλλάζει ραγδαία το μέλλον της εργασίας

automatopoisi ergasiaΗ πελατοκεντρικότητα, η επιχειρηματική ηθική, ο εταιρικός σκοπός και ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης, θα αποτελέσουν για τους επόμενους 12 μήνες τις βασικές προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις. Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να “τρέχει” με ταχύτατους ρυθμούς, οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, καλούνται να βρουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Οι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, το οποίο αφενός θα υποστηρίζεται από την αυτοματοποίηση και τις μηχανές και αφετέρου θα επιτρέπει στους ανθρώπους να ευημερούν. Την ίδια στιγμή οι προσδοκίες των εργαζομένων για το μέλλον της εργασίας αλλάζουν. Η “Έκθεση Διεθνών Τάσεων 2019”, που δημοσιοποίησε ο όμιλος Vodafone, δείχνει, για παράδειγμα, ότι το 86% των επιχειρήσεων, σήμερα, πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει στη δημιουργία διαφορετικών θέσεων εργασίας. Το 83% εκτιμά ότι οι θέσεις εργασίας θα είναι πιο παραγωγικές, με το 85% συμφωνεί ότι οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να εργάζονται δίπλα σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Πάντως, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της “Έκθεσης Διεθνών Τάσεων 2019” και συγκεκριμένα το 54% πιστεύει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακρίσεις, υπογραμμίζοντας το συναίσθημα της αβεβαιότητας που δημιουργεί η αυτοματοποίηση στο εργατικό δυναμικό.

Η έρευνα της Vodafone διαπιστώνει ότι ο τεχνολογικός μετασχηματισμός θέτει τους ανθρώπους στην καρδιά της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να υιοθετήσουν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, για να προβλέψουν έγκαιρα και γρήγορα τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών σε μια αγορά που αλλάζει λόγω της τεχνολογίας. Το 85% των επικεφαλής των επιχειρήσεων συμφωνεί ότι οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν ταχύτατα. Στο μεταξύ, το 76% συμφωνεί ότι ισχυροποιούνται και το 93% πιστεύει ότι οι προσδοκίες των πελατών αυξάνονται. Την ίδια στιγμή, η εμπορική επιτυχία συνδέεται με τον εταιρικό σκοπό, την επιχειρηματική ηθική και την εμπιστοσύνη.

Καθώς οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται στενά σε σχέση με τις τιμές και τις νέες προσφορές τους, πρέπει να βρουν νέους τρόπους διαφοροποίησης μεταξύ τους σε νέους τομείς και να διαχειριστούν με προσοχή τη δημόσια εικόνα τους. Το 93% των επιχειρήσεων συμφωνεί ότι οι πελάτες τους αναμένουν υπεύθυνη λειτουργία, ενώ το 92% έχει την ίδια προσδοκία για τους δικούς του προμηθευτές. Το 83% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η επιχειρηματική ηθική τελικά αποφέρει περισσότερα έσοδα. Επίσης, το 55% των επικεφαλής των επιχειρήσεων ανέφερε ότι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών αποτελεί βασικό ζήτημα που απασχολεί την επιχείρησή τους.

Η έκθεση
Η “Έκθεση Διεθνών Τάσεων 2019” αποτελεί μια εκτεταμένη πρωτογενή έρευνα με τη συμμετοχή επιχειρήσεων, αναλυτών της βιομηχανίας και διεθνών συμβούλων. Αποσκοπεί δε στην καλύτερη κατανόηση των σύγχρονων αναγκών των πελατών και των προκλήσεων για τις επιχειρήσεις και παρέχει στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν αυτές τις τάσεις προς όφελός τους.

Πηγή: http://www.sepe.gr