Έχετε κατάστημα εστίασης; Αποκτήστε τώρα το imePOS με μηνιαίες δόσεις!

ime-posΈχετε κατάστημα εστίασης;
 
Αποκτήστε τώρα το imePOS με μηνιαίες δόσεις & καθημερινή υποστήριξη!

...και στο τέλος θα γίνει δικό σου!
 
Μάθετε περισσότερα στο www.imepos.gr.

Η πλειοψηφία των γυναικών managers βλέπει την τεχνολογία ως ευκαιρία

texnologia gynaikes manageerΩς δομικό στοιχείο της στρατηγικής τους, αντιμετωπίζουν την τεχνολογία οι γυναίκες, που βρίσκονται σε ανώτερες διοικητικές θέσεις επιχειρήσεων στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρ’ όλους τους προβληματισμούς για την οικονομία, σχεδόν η πλειοψηφία των γυναικών (83%) σε ηγετικές θέσεις υποστηρίζει ότι οι ανατρεπτικές (disruptive) τεχνολογίες προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες παρά κινδύνους.

Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι οι γυναίκες managers τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στα μοντέλα δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων. Επιπρόσθετα, οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις αναμένουν θετικά αποτελέσματα επιστροφής επένδυσης (ROI - return of investment) από την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική διαδικασία αυτοματοποίησης. Πολύ σημαντικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι οι μισές Ελληνίδες γυναίκες επιθυμούν την ενίσχυση των γνώσεων τους σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες για την τεχνητή νοημοσύνη. Επίσης, η πλειοψηφία των γυναικών στελεχών δηλώνει ότι κατανοεί πολύ καλύτερα τους πελάτες τα τελευταία χρόνια, χάρη στις αναλύσεις δεδομένων (data analytics).

Τις παραπάνω απόψεις αποτυπώνει η έρευνα Global Female Leaders Outlook 2019 της KPMG, η οποία διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις αξιολογούν το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, τους κινδύνους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν να διασφαλίσουν την ανάπτυξη τα επόμενα τρία χρόνια.

Προσδοκίες ανάπτυξης
Συνολικά, για τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο σημαντικό προσωπικό κίνητρο είναι η επίτευξη μακροπρόθεσμης επιτυχίας για την εταιρεία τους. Αυτό δηλώνει το 25% των γυναικών στην Ελλάδα (34% σε παγκόσμιο επίπεδο), ενώ το ένα τρίτο (35% στην Ελλάδα και 33% διεθνώς) κινητοποιείται από την ιδέα ότι οι πράξεις του θα επιφέρουν ένα μόνιμο αποτέλεσμα.

Οι ερωτηθείσες γυναίκες στην Ελλάδα φαίνεται να είναι πιο αισιόδοξες ως προς τις προοπτικές ανάπτυξης τόσο της εταιρείας τους (87%), όσο και του κλάδου τους (73%). Τα αντίστοιχα ποσοστά σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 70% και 60% αντίστοιχα. Η εικόνα για την παγκόσμια οικονομία είναι ακόμα χειρότερη, καθώς μόλις το 38% των γυναικών σε παγκόσμιες ηγετικές θέσεις αναμένουν ανάπτυξη, με τα αποτελέσματα της Ελλάδας (25%) να ενισχύουν αυτήν την εικόνα.

Αισιόδοξες, όμως, φαίνονται οι Ελληνίδες με 38% να αναμένουν ανάπτυξη στη χώρα για τα επόμενα 3 χρόνια και 45% αντίστοιχα οι γυναίκες των υπόλοιπων χωρών. Επίσης, για τη διασφάλιση της ανάπτυξης της εταιρείας τους, περισσότερες από τις μισές ερωτηθείσες (62%) στην Ελλάδα, πιστεύουν στις δικές τους δυνάμεις και θεωρούν ότι η οργανική ανάπτυξη αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων.

Ευελιξία και καινοτομία
Από την έρευνα προκύπτει, εξάλλου, ότι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα χρειαστεί να είναι εξαιρετικά ευέλικτοι και ανθεκτικοί σε disruptive επιχειρησιακά περιβάλλοντα. Το 78% των γυναικών της έρευνας στην Ελλάδα θεωρεί ότι η ευελιξία αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία της επιχείρησης τους, ενώ παράλληλα βασίζονται στον έγκαιρο εντοπισμό των τάσεων αγοράς, ώστε να αντιδρούν γρήγορα στις αλλαγές.

Επιπλέον, μεγάλη πρόκληση αποτελεί η κινητοποίηση της εταιρείας προς την κατεύθυνση της καινοτομίας.

Γι’ αυτόν το λόγο, σχεδόν όλες οι ερωτηθείσες στη Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες (95% και 96%) δηλώνουν ότι οι διαδικασίες και η εφαρμογή της καινοτομίας χρήζουν βελτίωσης τα επόμενα τρία χρόνια. Οι γυναίκες στην Ελλάδα, επίσης, συμφωνούν (87%) ότι επιθυμούν μια εταιρική κουλτούρα, στην οποία οι υπάλληλοι συμμετέχουν στην οποιαδήποτε διαδικασία καινοτομίας χωρίς να φοβούνται τυχόν αρνητικές συνέπειες στην περίπτωση αποτυχίας.

Πηγή: http://www.sepe.gr

3,6 δισ. άτομα θα κάνουν χρήση υπηρεσιών digital banking το 2024

digital bankingΑυξανόμενη βαίνει η χρήση υπηρεσιών digital banking μεταξύ των πολιτών, ανά τον κόσμο, με την ηλεκτρονική τραπεζική να αυξάνει τη δυναμική της, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ήδη, στα τέλη του 2020, αναμένεται ότι τουλάχιστον 2,4 δισεκατομμύρια καταναλωτές θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες ψηφιακής τραπεζικής. Σύμφωνα με τις υφιστάμενες εκτιμήσεις, ο αριθμός των χρηστών θα υπερβεί τα 3,6 δισεκατομμύρια παγκοσμίως μέχρι το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 54% έναντι του 2020.

Την αύξηση της χρήσης υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής θα τροφοδοτήσει, κατά κύριο λόγο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ίδιων των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ καταλυτικός θα είναι ο ρόλος των λεγόμενων “digital-only banks”. Οι τελευταίες, όπως διαπιστώνει η Juniper Research σε νέα μελέτη της, συνεχίζουν να αυξάνονται σε αριθμό και να κερδίζουν έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η νέα έρευνα “Digital Banking: Banking-as-a-Service, Open Banking & Digital Transformation 2020-2024” διαπιστώνει ότι οι ψηφιακές τράπεζες έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές, προσφέροντας εξατομικευμένες εμπειρίες στο καταναλωτικό κοινό. Οι συντάκτες του εν λόγω report συνιστούν στις παραδοσιακές τράπεζες να εστιάσουν στην προσωποποιημένη εμπειρία του καταναλωτή, επενδύοντας στη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε να βρεθούν ένα βήμα πιο μπροστά σε επίπεδο ψηφιακής καινοτομίας και να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών, κερδίζοντας την προτίμηση των χρηστών.

Τράπεζες με ψηφιακό προβάδισμα
Η έρευνα της Juniper Research αναδεικνύει, παράλληλα, τις κορυφαίες τράπεζες, παγκοσμίως, στον δείκτη ετοιμότητας ψηφιακού μετασχηματισμού για το 2020. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι τράπεζες επένδυσαν έντονα στον ψηφιακό μετασχηματισμό και το 2019, αν και η έκταση αυτών των επενδύσεων ποικίλλει σημαντικά.

Από την ανάλυση της πορείας των μεγαλύτερων τραπεζών του κόσμου προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η Juniper Research αξιολόγησε την ετοιμότητά τους για ψηφιακή καινοτομία και προσδιόρισε την ηγετική ομάδα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για το 2020. Αυτή περιλαμβάνει τις εξής τράπεζες: Bank of America, BBVA και JPMorgan Chase.

Η Bank of America προσφέρει εκτεταμένες ψηφιακές λύσεις, όπως το Erica chatbot και είχε αξιοσημείωτα upticks στην ψηφιακή χρήση και αφοσίωση. Η BBVA έχει επικεντρωθεί στην κεφαλαιοποίηση των API στον τραπεζικό τομέα, προσφέροντας την πλατφόρμα BBVA Open Platform, η οποία αποτελεί πλατφόρμα Banking-as-a-Service. Η JPMorgan Chase έχει πειραματιστεί με blockchain και σχεδιάζει έντονη ψηφιακή δραστηριότητα με εστίαση στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.

“Αυτές οι τράπεζες έχουν “τρέξει” εξαιρετικά αποτελεσματικές ψηφιακές μεταβάσεις. Ωστόσο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι ποτέ πλήρης. Ακόμη και οι τράπεζες που ηγούνται παγκοσμίως σε επίπεδο καινοτομίας, πρέπει τώρα να επικεντρωθούν στις νέες στρατηγικές, που απαιτούνται για να διατηρήσουν το ψηφιακό τους προβάδισμα”, αναφέρει η έρευνα.

Πηγή: www.sepe.gr

Αυξάνεται η διείσδυση της οπτικής ίνας στις χώρες του ΟΟΣΑ

optiki inaΤαχύτητα ανεβάζει η παγκόσμια κοινότητα με τη χρήση νέων τεχνολογιών σύνδεσης στο Διαδίκτυο, όπως, για παράδειγμα, η οπτική ίνα να αυξάνεται μεταξύ του πληθυσμού. Η εικόνα της συνδεσιμότητας στα κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ βελτιώνεται, καθώς όλο και περισσότερες χώρες της περιοχής αναβαθμίζουν τη συνδεσιμότητά τους σε δίκτυα οπτικής ίνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, πλέον σε εννέα χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ από έξι πέρσι, ποσοστό άνω του 50% στις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις είναι μέσω οπτικής ίνας.

Και στα 37 κράτη-μέλη, που εξετάζει ο ΟΟΣΑ, το μερίδιο των οπτικών ινών στο σύνολο των ευρυζωνικών συνδέσεων αυξήθηκε ελαφρά στο 27% το 2019, από 24% το προηγούμενο έτος, γεγονός που αντανακλά το ακόμη ευρύ χάσμα μεταξύ των χωρών στην υιοθέτηση της οπτικής ίνας στο σταθερό και κινητό Internet.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Λιθουανία, η Λετονία, η Ισπανία και η Νέα Ζηλανδία άρχισαν, το 2019, να προσεγγίζουν τις ηγέτιδες χώρες στον τομέα της οπτικής ίνας, όπως η Κορέα, η Ιαπωνία και τα σκανδιναβικά κράτη, χάρη σε ένα συνδυασμό αυξημένου ανταγωνισμού, καλής ρύθμισης και πολιτικής και νέων επενδύσεων σε υποδομές.

Σε Κορέα και Ιαπωνία, ήδη, μερίδιο των οπτικών ινών είναι άνω του 75% στο σύνολο των ευρυζωνικών συνδέσεων, ενώ Λιθουανία, Σουηδία, Λετονία, Ισπανία και Ισλανδία κινούνται στο 50%, ενώ Νέα Ζηλανδία και Πορτογαλία βρίσκονται λίγο κάτω από το 50%. Συνολικά, το 2019, ο αριθμός των συνδρομών σε οπτικές ίνες αυξήθηκε κατά 13,8% στις 37 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ.

Η επίδοση της Ελλάδας
Κι ενώ η Κορέα, η Ιαπωνία και η Λιθουανία βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις των χωρών, παγκοσμίως, που έχουν τα υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης της οπτικής ίνας, η Ελλάδα βρίσκεται στο άλλο άκρο της κλίμακας και συγκεκριμένα στην τελευταία θέση.

Λίγο χειρότερες επιδόσεις από την Ελλάδα εμφανίζουν το Βέλγιο και το Ισραήλ, που καταλαμβάνουν την 36η και προτελευταία θέση και την 35η αντίστοιχα.

Άλλες τεχνολογίες
Η καλωδιακή σύνδεση παραμένει η κυρίαρχη μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ για το 2019, καταγράφοντας ελαφρά άνοδο κατά 4,3%, αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό ποσοστό 33,6% όλων των σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων. Το DSL αντικαθίσταται ολοένα και περισσότερο από ίνες και το μερίδιο του μειώθηκε από 41,6% σε 35,1% σε δύο χρόνια.

Η συνολική κατάταξη των χωρών στις σταθερές ευρυζωνικές συνδρομές παραμένει, το 2019, παρόμοια με εκείνη των προηγούμενων ετών. Η Ελβετία πρωταγωνίστησε με 46,1 συνδρομές ανά 100 άτομα, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (με 43,7%), τη Δανία (με 43,4%), τις Κάτω Χώρες (με 43,1%) και την Κορέα (με 41,9%).

Οι συνδρομές κινητής ευρυζωνικότητας εξακολουθούν να αυξάνονται έντονα, με σταθερό ρυθμό περίπου 7% ετησίως. Οι χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης είναι η Ιαπωνία, η Φινλανδία, η Εσθονία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία, με συνδρομές ανά 100 κατοίκους 177%, 155%, 153%, 150% και 144% αντίστοιχα.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Στη 13η θέση οι ελληνικές ΜμΕ στους δείκτες καινοτομίας του ΟΟΣΑ

mme kainotomiaΜια πολύ καλή επίδοση επιτυγχάνουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσον αφορά την καινοτομία. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 13η θέση ανάμεσα σε 39 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ ως προς το ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που, την τριετία 2014-2016, εισήγαγαν νέα προϊόντα ή νέες επιχειρησιακές διαδικασίες.

Στην Ελλάδα, το 57,7% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζονται καινοτόμες, σύμφωνα με τη νέα έκδοση του ΟΟΣΑ “Δείκτες Καινοτομίας”, που κοινοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (EKT). Εστιάζοντας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ειδικότερα σε αυτές που όχι μόνο υλοποίησαν καινοτομικές δραστηριότητες, αλλά τελικά εισήγαγαν στην αγορά νέα προϊόντα ή εφάρμοσαν νέες επιχειρησιακές διαδικασίες, η Ελλάδα με ποσοστό 56,87% βρίσκεται στη 13η θέση των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ.

Στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκεται ο Καναδάς, με ποσοστό 73,3%, ενώ ακολουθούν η Ελβετία και η Νορβηγία, με 72,3% και 68,9% αντίστοιχα.

Σε όρους απασχόλησης, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, που την τριετία 2014-2016 εισήγαγαν νέα προϊόντα ή νέες επιχειρησιακές διαδικασίες, απασχολούν το 73,8% των εργαζομένων στις ΜμΕ, οι οποίες συμμετέχουν στην έρευνα.

Συνολική εικόνα
Οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα της καινοτομίας εμφανίζονται να έχουν ιδιαίτερα υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, καθώς οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις τείνουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις. Κατά μέσο όρο, στις 39 χώρες του ΟΟΣΑ, το 53% των επιχειρήσεων εισήγαγε ένα νέο προϊόν ή μια νέα επιχειρησιακή διαδικασία. Αυτές οι επιχειρήσεις απασχολούν το 70% των εργαζομένων των επιχειρήσεων.

Οι εταιρείες, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τείνουν να εισάγουν, παράλληλα, περισσότερους από έναν τύπο καινοτομίας, αναπτύσσοντας τόσο τα προϊόντα τους (αγαθά και υπηρεσίες), όσο και τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης της επιχείρησης (επιχειρησιακές διαδικασίες). Μάλιστα, ένα μεγάλο μέρος των καινοτομιών δεν συνδέεται με τη διεξαγωγή ενδοεπιχειρησιακής Ε&Α ή την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών. Μικρή μερίδα εταιρειών υιοθετεί καινοτομίες, που είναι καινούργιες στην αγορά τους. Συνήθως, οι επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτομίες, που έχουν αναπτυχθεί από άλλες επιχειρήσεις.

Χρηματοδότηση
Η έκδοση αναδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο που έχουν για την καινοτομία τόσο η κρατική χρηματοδότηση, όσο και η ζήτηση από την αγορά. Όσον αφορά τη ζήτηση από την αγορά, για παράδειγμα, οι εταιρείες, που δραστηριοποιούνται διεθνώς, είναι πιο πιθανό να έχουν υψηλά επίπεδα καινοτομίας και το αντίθετο. Από την άλλη, η κρατική χρηματοδότηση δείχνει να ευνοεί περισσότερο τις επιχειρήσεις, που υλοποιούν Ε&Α. Κατά μέσο όρο, το 36% των επιχειρήσεων με Ε&Α χρηματοδοτείται για την καινοτομική του δραστηριότητα, σε σχέση με μόλις 13% των επιχειρήσεων χωρίς Ε&Α.

Οι καινοτόμες αυτές επιχειρήσεις δεν ανήκουν μόνο στον κλάδο της μεταποίησης, στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ή σε κλάδους με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, όπως η φαρμακευτική βιομηχανία, επισημαίνει η έκθεση. Οι καινοτομίες εντοπίζονται σε ένα ευρύτερο πεδίο οικονομικών δραστηριοτήτων, γεγονός που αναδεικνύει την υπάρχουσα δυναμική για μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Πηγή: http://www.sepe.gr