Η Μεγάλη Βρετανία “πρωτεύουσα” Ευρώπης για τις startups της Τεχνολογίας

megali vretaniaΤα βλέμματα των high-tech νεοφυών επιχειρήσεων συνεχίζει να προσελκύει η Μεγάλη Βρετανία, η οποία, παρά τις πολιτικές και οικονομικές αρρυθμίες που προκαλεί το Brexit, παραμένει η “καρδιά” του τεχνολογικού οικοσυστήματος της Ευρώπης. Η Μεγάλη Βρετανία παραμένει η πρωτεύουσα της Ευρώπης για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα από το χώρο της Τεχνολογίας, με τις τεχνολογικές startups, που είναι εγκατεστημένες επί βρετανικού εδάφους, να συγκεντρώνουν τα περισσότερα κεφάλαια πανευρωπαϊκά. Η χώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην Ευρώπη σε επενδύσεις ventrure capitals σε startups της Τεχνολογίας, ενώ κατατάσσεται τέταρτη στον κόσμο, μετά από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία, όσον αφορά τις παγκόσμιες επενδύσεις σε scale-up τεχνολογικές εταιρείες.

Σύμφωνα με νέο report της “Tech Nation”, ενώ οι ΗΠΑ ηγούνται της παγκόσμιας κατάταξης και μάλιστα με σημαντική διαφορά, η Μεγάλη Βρετανία συγκεντρώνει το 5% των παγκόσμιων επενδύσεων σε high-tech scaleup επιχειρήσεις, με τις επενδύσεις σε σχετικές εταιρείες στη χώρα να ανέρχονται σε £6,3 δις για το 2018. Στην παγκόσμια κατάταξη, τη δεύτερη θέση μετά από τις ΗΠΑ, που συγκεντρώνουν το 49,3% των επενδύσεων σε εταιρείες τεχνολογίας, οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο scale-up, καταλαμβάνει η Κίνα, συγκεντρώνοντας ποσοστό 20,4%. Στην πέμπτη θέση της παγκόσμιας λίστας βρίσκεται η Σουηδία, ακολουθεί η Γερμανία, ενώ έπεται η Νότια Κορέα, η Γαλλία, η Αυστραλία και η Βραζιλία. Ειδικά στον τομέα της Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας (Fintech), η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται στην πρώτη θέση, καθώς οι εταιρείες του κλάδου, που είναι εγκατεστημένες στο έδαφος της, προσέλκυσαν την περίοδο 2015-2018 περί τα £4,5 δις, με τη χώρα να έχει την καλύτερη επίδοση παγκοσμίως.

Ταλέντα στην Τεχνολογία
Στο μεταξύ, η Μεγάλη Βρετανία παραμένει μια φιλόξενη έδρα για τα τεχνολογικά ταλέντα, απασχολώντας το 5% του συνόλου των εργαζομένων στην τεχνολογία σε παγκόσμιο επίπεδο, μετά από την Ιαπωνία, τη Γαλλία και την Ινδία. Επιπλέον, το 35% των εταιρειών unicorns της Ευρώπης και του Ισραήλ (εταιρείες τεχνολογίας με αξία άνω του $1 δις) έχει δημιουργηθεί στη Μεγάλη Βρετανία.

“Η Μεγάλη Βρετανία εξακολουθεί να υπερβαίνει όλες τις προβλέψεις, όσον αφορά την τεχνολογική ανάπτυξη. Η έκθεση δείχνει πως η χώρα παραμένει ένας κρίσιμος κόμβος όσον αφορά τις παγκόσμιες τεχνολογικές εξελίξεις, με τις επενδύσεις τεχνολογίας μεγαλύτερης κλίμακας να είναι οι υψηλότερες στην Ευρώπη και να ξεπερνιόνται μόνο από αυτές σε ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία. Αυτή είναι μια απόδειξη για την καινοτομία, τη φιλοδοξία και την επιμονή των επιχειρηματιών από το χώρο της Τεχνολογίας σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία”, αναφέρει η ανάλυση της Tech Nation.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Οι λύσεις smart home διευκολύνουν την καθημερινότητα λέει το 70%

smart homeΩς ένα μέσο για τη διευκόλυνση και τη βελτίωση της καθημερινότητας τους, αντιμετωπίζουν οι πολίτες, σε παγκόσμιο επίπεδο, τη χρήση της τεχνολογίας στο σπίτι. Επτά στους δέκα πολίτες, διεθνώς, απαντούν ότι η χρήση της τεχνολογίας στο σπίτι διευκολύνει την καθημερινότητα, από την online παραγγελία φαγητού μέχρι τον έλεγχο της θερμοκρασίας στο σπίτι. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (43%) θεωρούν ότι η τεχνολογία στο σπίτι μπορεί, επίσης, να τους κάνει πιο τεμπέληδες, καθώς υπάρχει ένας συντριπτικός αριθμός δραστηριοτήτων, που μπορούν - χάρη στην τεχνολογία - να γίνουν από την άνεση του καναπέ.

Οι καταναλωτές, πάντως, είναι πιο πιθανό να συμφωνήσουν με τις θετικές επιπτώσεις της τεχνολογίας στην κατ’ οίκον καθημερινότητα. Το 71% συμφωνεί ότι κάνει τη ζωή του ευκολότερη, με το 57% να απαντά ότι κάνει την καθημερινότητά του πιο διασκεδαστική. Από την άλλη πλευρά, σχεδόν το ήμισυ των καταναλωτών (46%) θεωρεί ότι η τεχνολογία μπορεί να γίνει παρεμβατική (46%). Οι μισοί από τους ερωτηθέντες συμφωνούν ότι μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην κοινωνική αλληλεπίδραση (50%), με την άποψη αυτή να είναι πιο διαδεδομένη στην Ευρώπη (62%), στις ΗΠΑ (66%) και στην Αυστραλία (65%).

“Ενώ πολλές επιχειρήσεις διαθέτουν στην αγορά “έξυπνα” προϊόντα και λύσεις για το σπίτι, τα brands, που θα προσφέρουν πραγματική αξία, είναι εκείνα, τα οποία θα παράγουν συνδεδεμένα προϊόντα, εξουδετερώνοντας τις ανησυχίες των πελατών τους για το αίσθημα απομόνωσης στο σύγχρονο τεχνολογικό περιβάλλον”, αναφέρει σχετικά σε μελέτη της η Accenture (“Putting the Human First in the Future Home”).

Νεότερες ηλικίες και φόβος
Σύμφωνα με την έρευνα, οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές είναι, σήμερα, πιο αρνητικοί για τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία επηρεάζει τη ζωή τους στο σπίτι. Σχεδόν το ήμισυ (49%) των ατόμων ηλικίας 18 έως 34 ετών ανησυχεί ότι είναι πολύ εξαρτημένο από την τεχνολογία, ενώ το 43% φοβάται ότι οι “έξυπνες” οικιακές συσκευές γνωρίζουν πολύ περισσότερα γι’ αυτούς απ’ ό,τι θα ήθελαν. Αντίθετα, η πιο θετική ηλικιακή ομάδα απέναντι στην τεχνολογία είναι εκείνη των 65 ετών και άνω - ακριβώς το τμήμα της αγοράς, που πολλές εταιρείες τεχνολογίας έχουν παραμελήσει. Αυτή η ομάδα βλέπει εξαιρετικά θετικά το smart home, ενώ ο φόβος περί απομόνωσης λόγω της τεχνολογίας, είναι ο μικρότερος από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα. Μόνο το ένα τέταρτο (25%) των ερωτηθέντων σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα ανησυχεί για την εθιστική φύση της τεχνολογίας, το χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Πηγή: sepe.gr

Η Πληροφορική η δεύτερη πιο σημαντική προτεραιότητα των CEOs για το 2019

Pliroforiki ceo 2019Η ανάπτυξη εξακολουθεί να αποτελεί την κορυφαία επιχειρηματική προτεραιότητα για τους διευθύνοντες συμβούλους και το 2019. Στην αμέσως επόμενη θέση της λίστας των προτεραιοτήτων τους για το 2019, αλλά και το 2020, οι CEOs τοποθετούν την Πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες. Δεν είναι τυχαίο ότι το 80% των στελεχών απάντησε ότι έχει ξεκινήσει μια πρωτοβουλία ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας του, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2018 ήταν μόλις 62%. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Gartner, Inc., η οποία αποτυπώνει τις 11 πιο σημαντικές επιχειρηματικές προτεραιότητες των στελεχών ανά τον κόσμο, οι CEOs βάζουν στην πρώτη θέση της ατζέντας τους τον στόχο της ανάπτυξης με ποσοστό 53%. Στη δεύτερη θέση με ποσοστό 32% τοποθετούν ό,τι σχετίζεται με το ΙΤ. Οι περίπου 500 διευθύνοντες σύμβουλοι, που συμμετείχαν στην έρευνα Gartner 2019 CEO and Senior Business Executive Survey), αξιολογούν ως τρίτη μεγαλύτερη επιχειρηματική προτεραιότητα την επιχειρησιακή δομή (31%), ενώ ακολουθούν τα οικονομικά της επιχείρησης (23%) και το εργατικό δυναμικό (21%). Όσον αφορά την επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μια δημοφιλής λύση για τις επιχειρήσεις είναι η εξωστρέφεια. “Είναι φυσικό οι εταιρείες να αξιοποιούν το κανάλι της εξωστρέφειας όταν οι παραδοσιακές και εγχώριες αγορές είναι κορεσμένες ή αδύναμες. Ωστόσο, φέτος, η διεθνής επέκταση είναι ένα περίπλοκο θέμα λόγω της αστάθειας στο γεωπολιτικό τοπίο” αναφέρει η Gartner.

Καθώς, όμως, ο δρόμος της εξωστρέφειας γίνεται πιο δύσκολος οι επιχειρήσεις αρχίζουν να μετατοπίζουν το ενδιαφέρον τους προς την ψηφιακή τεχνολογία και τις ευκαιρίες ανάπτυξης και παραγωγής εσόδων που αυτή προσφέρει. Η τεχνολογία ακουμπά σε όλους σχεδόν τους τομείς της επιχειρησιακής λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν οι CEOs ερωτώνται για τα μέτρα που λαμβάνουν για τη διαχείριση του κόστους, το 27% απαντά ότι αυτά σχετίζονται με την ψηφιακή τεχνολογία. Αλλά και όταν η ερώτηση αφορά τις δράσεις που υλοποιούν για την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας, οι διευθύνοντες σύμβουλοι σε ποσοστό 47% αναφέρει και πάλι την τεχνολογία ως έναν από τους δύο κορυφαίους τρόπους βελτίωσης της παραγωγικότητας. Παρά το γεγονός ότι τοποθετούν τόσο υψηλά στις προτεραιότητές τους την τεχνολογία, οι CEOs δεν είναι σίγουροι ότι οι ομάδες των εργαζομένων διαθέτουν τα απαραίτητα εφόδια για να υποστηρίξουν την ψηφιακή επιχείρηση. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι ανησυχούν ότι ορισμένοι από τους εκτελεστικούς ρόλους δεν διαθέτουν προχωρημένες ή ακόμα και τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες για να αντιμετωπίσουν το μέλλον. Τα στελέχη μάλιστα πιστεύουν ότι τα τμήματα των πωλήσεων, της διαχείρισης κινδύνων, της αλυσίδας εφοδιασμού και του ανθρώπινου δυναμικού χρειάζονται περισσότερο ψηφιακό ...μυαλό.

Τέλος στην ερώτηση ποιες θεωρούν τις πιο σημαντικές οργανωτικές ικανότητες που χρειάζεται η εταιρεία τους το 18% των διευθυνόντων συμβούλων απαντά τη διαχείριση ταλέντων, το 17% την ψηφιακή ενεργοποίηση (17%), ενώ το 15% τη διαχείριση των δεδομένων.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Βελτιώθηκε το κλίμα στην εγχώρια αγοράς Πληροφορικής τον Απρίλιο

veltiosi agoras aprilios2019Βελτιωμένο ήταν το επιχειρηματικό κλίμα στην ελληνική αγορά Πληροφορικής και Ανάπτυξης Λογισμικού τον Απρίλιο. Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στον κλάδο κινήθηκε ανοδικά τόσο σε σχέση με ένα μήνα νωρίτερα, όσο και έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2018. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στις 98,6 μονάδες (από 92,5 μονάδες το Μάρτιο), κινούμενος σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2018 (85,0 μονάδες). Σύμφωνα με το μηνιαίο δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Απρίλιο, το συγκεκριμένο μήνα οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων ενισχύθηκαν κερδίζοντας 8 μονάδες και διαμορφώθηκαν στις +8 μονάδες, ενώ το ισοζύγιο των εκτιμήσεων για την τρέχουσα ζήτηση υποχώρησε κατά 6 μονάδες στις +8 μονάδες.

Στις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της ζήτησης, καταγράφηκε έντονη ανάκαμψη στο σχετικό δείκτη στις +43 μονάδες (από +22 μονάδες τον Μάρτιο), ενώ στις προβλέψεις για την απασχόληση του κλάδου το ισοζύγιο αυξήθηκε ήπια (+28 από +22 μονάδες τον Μάρτιο), με τις προβλέψεις για τις τιμές να αποκλιμακώνονται (-5 από -16 μον. ο δείκτης).

Τέλος, το 40% (από 43%) των επιχειρήσεων του κλάδου δήλωνε τον Απρίλιο απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία, με το 20% να επισημαίνει την ανεπάρκεια ζήτησης, το 18% την ανεπάρκεια κεφαλαίων κίνησης ως τα κυριότερα προσκόμματα στη λειτουργία του. Στις Υπηρεσίες, όπου ανήκει ο κλάδος της Πληροφορικής και Ανάπτυξης Λογισμικού, συνολικά η εικόνα ήταν πτωτική με οριακή υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών.

Ελληνική αγορά
Συνολικά, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος υποχώρησε στην Ελλάδα τον Απρίλιο στις 100,3 μονάδες (από 101,3), ενώ κινήθηκε σε επίδοση χαμηλότερη έναντι της αντίστοιχης περυσινής (102,6 μονάδες). Μόνο στη Βιομηχανία καταγράφηκε ήπια βελτίωση των προσδοκιών, καθώς - όπως σημειώνει το ΙΟΒΕ - ως εξωστρεφής τομέας τροφοδοτείται περισσότερο από το διεθνές περιβάλλον και φαίνεται να διατηρεί τη δυναμική του, με βελτιωμένες προσδοκίες εξαγωγών. Αντίθετα, στους υπόλοιπους τομείς σημειώθηκε επιδείνωση. Στο μεταξύ, μικρή υποχώρηση σημειώθηκε και στο οικονομικό κλίμα, τόσο στην Ευρωζώνη, όσο και στην Ε.Ε. Συγκεκριμένα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος τον Απρίλιο υποχώρησε στην Ε.Ε. (κατά 1,5 μονάδες στις 103,7), ενώ αντίστοιχα μειώθηκε και στην Ευρωζώνη (κατά 1,6 μονάδες στις 104,0).

Στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, ο δείκτης ανέκαμψε μόνο στην Ολλανδία (+0,4), ενώ επιδεινώθηκε αισθητά στη Γερμανία (-1,5) και την Ισπανία (-2,6) και ηπιότερα στην Γαλλία(-1,0) και την Ιταλία (-1,0). Στην Ε.Ε., η ήπια υποχώρηση των προσδοκιών προκύπτει, κυρίως, ως αποτέλεσμα της αισθητής επιδείνωσης του δείκτη στη Μεγάλη Βρετανία (-1,5), η οποία ενισχύθηκε από την εντονότερη μεταβολή του κλίματος στην Πολωνία (-3,7).

Σε τομεακό επίπεδο δεικτών, αντίστοιχα με την Ευρωζώνη, καταγράφεται επιδείνωση του κλίματος στην Βιομηχανία και στους Καταναλωτές, ενώ η επιδείνωση στο Λιανικό εμπόριο ήταν λιγότερο αισθητή από εκείνη στην Ευρωζώνη. Ωστόσο, σε αντίθεση με την Ευρωζώνη παρατηρείται εντονότερη εξασθένιση στον τομέα των Κατασκευών, ενώ στις Υπηρεσίες σημειώθηκε ελαφρά βελτίωση.

Πηγή: sepe.gr

 

Μαρίλη Νίκα: Η Ελληνίδα προγραμματίστρια της Google

marili nikaΜανατζάρει το προϊόν της «κατανόησης» φωνής του διαδικτυακού κολοσσού δηλώνει στο protothema.gr ότι «στο μέλλον θα είναι τόσες πολλές οι γυναίκες-ηγέτιδες στην Πληροφορική που δεν θα μπορούμε να τις απαριθμήσουμε ονομαστικά»

Λένε ότι ο κλάδος της τεχνολογίας και ειδικά της Πληροφορικής είναι ένας ανδροκρατούμενος τομέας. Είναι αλήθεια. Η Μαρίλη Νίκα (Marily Nika ), ωστόσο, εκτιμά ότι αυτή η στερεοτυπική αντίληψη δεν θα δικαιολογείται για πολύ καιρό ακόμα. Η Ελληνίδα μάνατζερ στο τμήμα φωνητικής αναγνώρισης και Τεχνητής Νοημοσύνης της Google, προβλέπει ότι στο μέλλον θα είναι τόσες πολλές οι γυναίκες-ηγέτιδες στην Πληροφορική που δεν θα μπορούμε να τις απαριθμήσουμε ονομαστικά. Δεν θα αποτελούν έκπληξη, οι καινοτομίες που θα προκύπτουν από τη δράση του… γένους θηλυκού στον κλάδο, εξηγεί.

Τα λεγόμενα της φαίνεται ότι ισορροπούν με την μέχρι τώρα προσωπική της πορεία. Μόλις στα 32 της έτη, αναδείχθηκε «Γυναίκα στην Πληροφορική της Χρονιάς 2018» στα FDM Everywoman in Technology Awards στο Λονδίνο –ένας διαγωνισμός που προβάλλει τις πιο δυναμικές και δραστήριες γυναίκες που δουλεύουν στους κλάδους STEM, και το 2015 έλαβε βραβείο από την Πριγκίπισσα Άννα. Η Μαρίλη Διευθύνει μια ομάδα στην Αμερική, που μελετά τις ανάγκες των χρηστών του ίντερνετ και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης εργάζεται στις τεχνολογίες φωνής των συσκευών Google Home, οι οποίες λειτουργούν ως «βοηθοί» για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των ανθρώπων. Συγκεκριμένα, εργάστηκε σε μοντέλα και προϊόντα φωνητικής αναζήτησης που έδωσαν τη δυνατότητα στην Google να ‘κατανοήσει’ 30 νέες γλώσσες από διάφορα μέρη της Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών) αλλά και της Αφρικής. Πλέον εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν αυτά τα προΪόντα καθημερινα.

Είναι ομιλήτρια σε διεθνείς οργανώσεις (TEDx, Techcrunch Disrupt), ενώ έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα London Geekettes, μέσω της οποίας όσοι δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία μπορούν να αλληλεπιδρούν, να συζητούν για τις εξελίξεις και τα σημεία καμπής του τομέα, αλλά και να συμμετέχουν σε διάφορα mentorship schemes. Πλέον στις κοινότητες που έχει δημιουργήσει υπάρχουν 5.000 μέλη παγκοσμίως.

«Αν εργάζεσαι σκληρά και για κάτι που πραγματικά αγαπάς, κανένα εμπόδιο δεν ανακόπτει την πορεία σου. Βρίσκεις τρόπους να βοηθάς και να ενισχύεις την κοινότητα στην οποία ανήκεις και έπειτα έρχονται τα «δώρα»» σημειώνει και μας αφηγείται πώς από τις σπουδές της στα Ναυτιλιακά έφτασε να εργάζεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στους κόλπους του διαδικτυακού κολοσσού «Google».

Πηγή: www.protothema.grprotothema.gr