Ανοδική πορεία ακολουθεί η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

anodiki poreia texnologikaΣε θετικό έδαφος βρέθηκε η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών το 2019, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα €2,236 δισ. Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο 4ου τριμήνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 2% και διαμορφώθηκε στα επίπεδα των €703 εκατ. Πάντως, σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς, μόνο οι τρεις “είδαν” θετικό πρόσημο, ενώ στη βάση του τελευταίου τριμήνου τα αρνητικά πρόσημα ήταν περισσότερα, με μόλις δύο κατηγορίες να κινούνται ανοδικά σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο, οι αυξήσεις στις συγκεκριμένες κατηγορίες ήταν αρκετά έντονες, ώστε να τραβήξουν όλη την αγορά προς την άνοδο - τόσο στο σύνολο του 2019, όσο και σε επίπεδο τριμήνου.

Οι κατηγορίες, που κατάφεραν να εμφανίσουν άνοδο πωλήσεων στη διάρκεια του 2019, ήταν οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 10,6%), οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (7%) και οριακά τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 0,2%). Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι τέσσερις προϊοντικές κατηγορίες, που βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά το 2019 - από πλευράς αξίας - ήταν τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (μείωση κατά 2,7%), τα Φωτογραφικά Είδη (4,1%), οι Τηλεπικοινωνίες (1%) και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείων (μείωση κατά 7,9%).

Τηλεπικοινωνίες - Πληροφορική
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, η αξία της αγοράς μειώθηκε σε επίπεδο έτους στα €659 εκατ. (€207 εκατ. το 4ο τρίμηνο του 2019). Αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω των προωθητικών ενεργειών, κυρίως, στην περίοδο Black Friday και των Χριστουγέννων. Αντίθετα, η κινητή και σταθερή τηλεφωνία διατήρησαν τα αρνητικά πρόσημα και για το 2019.

Στα Προϊόντα Πληροφορικής, η αξία της αγοράς περιορίστηκε σε επίπεδο έτους στα €477 εκατ. (€152 εκατ. το 4ο τρίμηνο του 2019). Μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ την πτωτική πορεία συνέχισε και η κατηγορία των Gaming & Leisure. Αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν και οι κατηγορίες Pointing και Keying Devices. Στον αντίποδα, οι οθόνες συνέχισαν το 4ο τρίμηνο του 2019 να έχουν σημαντική ανάπτυξη, λόγω της ανάπτυξης του gaming. Αύξηση σημειώθηκε και στην κατηγορία των Visual Cameras, λόγω της ανάπτυξης του Smart Home, ενώ ένας λόγος για τη σημαντική ανάπτυξη στους φορητούς υπολογιστές ήταν η σημαντική πτώση τιμών.

Ηλεκτρονικά αγαθά
Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο σύνολο της χρήσης του 2019 στα επίπεδα των €343 εκατ., ενώ το 4ο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις κινήθηκαν στα €124 εκατ. Οι προσφορές της Black Friday και των Χριστουγέννων οδήγησαν την κατηγορία της τηλεόρασης σε ανοδική πορεία, ενώ η κατηγορία των Loudspeakers κατέγραψε σημαντική αύξηση, βοηθούμενη από τις έντονες προσφορές στις τηλεοράσεις. Αντίθετα, πτώση παρατηρήθηκε στα PMP, DVD-Players, στις συσκευές πλοήγησης, στις κάρτες μνήμης, στα ακουστικά, στα USB και στα Camcorders.

Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο και σε επίπεδο 4ου τριμήνου και στο σύνολο της χρήσης, ενώ και στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων το πρόσημο ήταν αρνητικό πρόσημο και στις δύο περιπτώσεις, τόσο όσον αφορά στα πολυμηχανήματα, όσο και στους εκτυπωτές. 

Πηγή: http://www.sepe.gr

Οι επενδύσεις στην καινοτομία φέρνουν διπλάσιο ρυθμό αύξησης εσόδων

ependyseis kainotomiaΘετικό και μετρήσιμο αποτύπωμα στα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων έχει η επένδυση στην καινοτομία, με τις επιχειρήσεις, που τοποθετούν την καινοτομία στο επίκεντρο της στρατηγικής τους, να επιτυγχάνουν βελτιωμένα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες ανά τον κόσμο, που καταφέρουν να διαχειριστούν επαρκώς το θέμα καινοτομία πετυχαίνουν διπλάσιο ρυθμό αύξησης των εσόδων τους από εκείνες που δεν χειρίζονται εντατικά την καινοτομία. Ωστόσο, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επιχειρήσεις εκείνες, οι οποίες έχουν καταφέρει να αντιμετωπίζουν με επάρκεια το θέμα της καινοτομίας αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μόνο ποσοστό της τάξης του 12%. Αυτό το 12% των εταιρειών πέτυχε, κατά μέσο όρο, την περίοδο 2013-2018, σύμφωνα με έρευνα της Accenture, μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης εσόδων 5,9% έναντι 2,9% των εταιρειών, που χειρίζονται πιο “αποσπασματικά” μόνο την καινοτομία και δεν την έχουν εντάξει σε μια συνολική στρατηγική.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η έρευνα “Governing Innovation: The Recipe for Portfolio Growth”, που στηρίχθηκε σε δείγμα 1.100 επιχειρήσεων και είχε ως στόχο να προσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εφαρμόζουν καινοτόμες στρατηγικές στο επιχειρηματικό τους μοντέλο. Να σημειωθεί ότι η Accenture ορίζει ότι μια επιχείρηση κάνει εντατική χρήση της καινοτομίας, όταν υιοθετεί τουλάχιστον έξι από 12 συγκεκριμένες πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης. “Η καινοτομία οφείλει να βρίσκεται στον πυρήνα κάθε νέας επιχειρηματικής απόφασης. Ωστόσο, πολλές εταιρείες δεν διαθέτουν την πειθαρχία, που απαιτείται για να μετατρέψουν τις επενδύσεις στην καινοτομία σε ανάπτυξη”, αναφέρει η σχετική μελέτη της Accenture.

Συγκεντρωτική λογική
Ενώ η μεγάλη πλειονότητα των εταιρειών, παγκοσμίως και συγκεκριμένα το 84% δηλώνει ότι χειρίζεται την καινοτομία σε κεντρικό επίπεδο, για παράδειγμα μέσω ενός επικεφαλής ανώτερου υπαλλήλου ή μιας επιτροπής καινοτομίας, η έκθεση επισημαίνει ότι η συγκεντρωτική κατεύθυνση και διοίκηση μπορεί να μην αρκούν, ώστε οι εταιρείες να κεφαλαιοποιήσουν επαρκώς την καινοτομία.

Το παράθυρο ευκαιρίας, που ανοίγει, πάντως, η καινοτομία για τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, παραμένει διάπλατα ανοιχτό στη σημερινή συγκυρία, ακόμη και για τις εταιρείες εκείνες, που δεν έχουν χαράξει μέχρι σήμερα μια συνολικά καινοτόμα στρατηγική. Για την ακρίβεια, επιχειρήσεις και οργανισμοί, που προσεγγίζουν μεν ευκαιριακά σήμερα το θέμα καινοτομία, αλλά σχεδιάζουν να την τοποθετήσουν εντατικά στο επίκεντρο της εταιρικής τους στρατηγικής, έχουν την ευκαιρία να υπερδιπλασιάσουν τον ρυθμό αύξησης των εσόδων τους από 2,9% σήμερα στο 6,5%, κατά μέσο όρο, στο μέλλον. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, όσο πιο συστηματική είναι η προσέγγισή των εταιριών σε καινοτόμες στρατηγικές, τόσο μεγαλύτερη μπορεί να είναι η αύξηση των εσόδων τους.

Πηγή: http://www.sepe.gr

H Google προσφέρει νέους τρόπους επικοινωνίας στις επιχειρήσεις

google-cloudΈνα νέο τρόπο επικοινωνίας προσφέρει η Google για τον επιχειρηματικό κόσμο, ενοποιώντας το Gmail, το Hangouts Chat και πολλές άλλες υπηρεσίες σε μία κοινή πλατφόρμα.

Το Google Cloud, όπως θα ονομάζεται, έρχεται για να ενισχύσει τη θέση του στη μοντέρνα επιχειρηματική καθημερινότητα, δημιουργώντας μία ενοποιημένη εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων. Μέσα σε αυτή τη νέα πλατφόρμα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει τόσο το 9to5 Google όσο και το The Information, θα μπορεί κανείς να βρει την ηλεκτρονική αλληλογραφία του Gmail, τον online αποθηκευτικό χώρο του Google Drive, καθώς και όλες τις δυνατότητες άμεσης επικοινωνίας που προσφέρει το Hangouts Chat και Meet, με τις βιντεοκλήσεις. Εννοείται ότι όλες αυτές οι υπηρεσίες θα έχουν ενσωματωμένο και το Google Calendar, για ακόμα καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητας.

Η πλατφόρμα αυτή θα είναι διαθέσιμη ως εφαρμογή για smartphones και tablets, ενώ σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες βρίσκεται ήδη στο στάδιο των δοκιμών και πρόκειται να γίνει διαθέσιμη στο ευρύ κοινό. Ένα στοιχείο που μελετούν οι δημιουργοί της εφαρμογής είναι ο αντίκτυπος που θα έχει η παρουσίαση της εν λόγω πλατφόρμας ενοποιημένης επικοινωνίας και οργάνωσης σε όλες τις ξεχωριστές υπηρεσίες της Google.

Είναι αλήθεια ότι η Google με το σχεδιαζόμενο Google Cloud που θα παρουσιάσει σύντομα στοχεύει στον ανταγωνισμό που ορίζουν επιλογές όπως το Microsoft Teams ή το Slack. O απώτερος στόχος της Google είναι να δημιουργήσει συνεργασίες με επιχειρηματικούς ομίλους και οργανισμούς που θέλουν να προσφέρουν έναν απλούστερο αλλά εξίσου ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας για τους εργαζόμενους τους. Οι δωρεάν χρήστες που επιλέγουν κάποια από τις μεμονωμένες υπηρεσίες της Google δεν αναμένεται να επηρεαστούν από την παρουσίαση του Google Cloud.

Αρκετοί αναλυτές, πάντως, συμφωνούν ως προς το ότι τα εργαλεία παραγωγικότητας είναι μία πολλά υποσχόμενη αγορά για τους δημιουργούς λογισμικού και η Google δεν θα μπορούσε παρά να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών.

Πηγή: https://www.naftemporiki.gr/

Στην 3η θέση διεθνώς η Ελλάδα στη δυσκολία εύρεσης κατάλληλου προσωπικού

ellada prosopikoΤο τίμημα της «διαρροής» ανθρώπινου κεφαλαίου στα χρόνια της κρίσης φαίνεται ότι πληρώνει η Ελλάδα. Η χώρα σημειώνει το 2019 ρεκόρ 11ετίας, καθώς κατατάσσεται στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στη δυσκολία εύρεσης του κατάλληλου προσωπικού. Πλέον, σχεδόν 8 στους 10 εργοδότες (77%) στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν δυσκολία στην κάλυψη θέσεων εργασίας.

Το ποσοστό 77% αποτελεί ρεκόρ για την Ελλάδα, αφού πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ από την έναρξη της Έρευνας το 2008, ενώ σημειώνει αύξηση κατά 16 μονάδες σε σύγκριση με το 2018. Οι εργοδότες στην Ιαπωνία εξακολουθούν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη δυσκολία εύρεσης ταλέντου, με 88%, ακολουθεί η Ρουμανία με 86%, η Ταϊβάν με 77% και η Ελλάδα εξίσου με 77%, έχοντας μετακινηθεί κατά 4 θέσεις συγκριτικά με την 8η θέση που κατείχε το 2018.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της Ετήσιας Διεθνούς Έρευνας Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup για το 2019, οι ευρωπαϊκές χώρες φαίνεται να μην αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα προσέλκυσης ταλέντων είναι η Ιρλανδία (27%), το Ηνωμένο Βασίλειο (23%) και η Κίνα (16%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, καταγράφεται εξίσου το υψηλότερο ποσοστό (54%) δυσκολίας εύρεσης εργαζομένων με τα απαιτούμενα προσόντα από το 2007 και συγκριτικά με το 2018 η αύξηση είναι 9 μονάδες.

Περιζήτητες θέσεις
Οι θέσεις των «Τεχνικών» κατέχουν τα πρωτεία στη λίστα με εκείνες που έχουν τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα. Μάλιστα, «εκθρονίζουν» τους «Επαγγελματίες Πωλητές», που βρίσκονταν στην 1η θέση από την έναρξη της έρευνας το 2008. Στη δεύτερη θέση της ίδιας λίστας για το 2019 βρίσκονται οι «Πτυχιούχοι Μηχανικοί», που τοποθετούνταν στην 4η θέση της κατάταξης το 2018.

Τα στοιχεία για την Ελλάδα -αλλά και η παγκόσμια εικόνα- επιβεβαιώνουν ότι οι ανάγκες σε δεξιότητες αλλάζουν πιο γρήγορα από ποτέ. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση επιδρούν καταλυτικά στην ταχεία αλλαγή των απαραίτητων τεχνικών προσόντων. Θέσεις εργασίας, όπως των Τεχνικών και των Μηχανικών, που εμφανίζουν υψηλή ζήτηση στην Ελλάδα, δεν μπορούν να καλυφτούν λόγω έλλειψης προσφοράς των κατάλληλων δεξιοτήτων.

Αναλυτικά, το 2019 οι δέκα θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα ήταν: Τεχνικοί, Πτυχιούχοι Μηχανικοί, Επαγγελματίες Πωλητές & Μάρκετινγκ, Προσωπικό υπηρεσιών  IT, Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα, Εργάτες Κατασκευαστικού κλάδου, Υψηλόβαθμα Στελέχη, Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη, Εξειδικευμένοι Τεχνίτες και Προσωπικό Εξυπηρέτησης & Υποστήριξης Πελατών

Σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ανάμεσα στις ΕΜΕΑ χώρες (Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική), στην κορυφή των θέσεων για τις οποίες οι εργοδότες δυσκολεύονται περισσότερο να καλύψουν, βρίσκονται οι «Εξειδικευμένοι Τεχνίτες». Επίσης παρατηρείται πως η θέση των «Επαγγελματιών Πωλητών & Μάρκετινγκ» βρίσκεται εντός τριάδας για την Ελλάδα, τις ΕΜΕΑ χώρες αλλά και παγκόσμια. Στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η θέση των «Τεχνικών» όπου στην Ελλάδα βρίσκεται στην 1η θέση.

Η έρευνα
Για το 2019, στην Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup συμμετείχαν 24.419 εργοδότες από 44 χώρες. Η έρευνα διεξήχθη το Δ΄ Τρίμηνο του 2019 για 13η συνεχή χρονιά, με στόχο να προσδιοριστούν οι θέσεις εργασίας οι οποίες είναι δύσκολο να καλυφτούν, οι λόγοι για τους οποίους οι εργοδότες αντιμετωπίζουν την έλλειψη ταλέντου και οι στρατηγικές αντιμετώπισης αυτής της πρόκλησης.

Πηγή: http://www.sepe.gr

http://www.sepe.gr

Tο μέλλον του κλάδου της υγείας βρίσκεται στην τεχνολογία

ygeia texnologiaΥπό τη ραγδαία εξέλιξη της ψηφιοποίησης βρίσκεται ο κλάδος της υγείας, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να αλλάζει άρδην τα δεδομένα στον τομέα της υγείας. Σήμερα είναι περισσότερο από σαφές ότι οι επιχειρήσεις στον κλάδο της υγείας χρειάζονται διαλειτουργικές πληροφοριακές υποδομές για να απελευθερώσουν τη δυναμική των ψηφιακών τεχνολογιών.

Ο κλάδος της υγείας γίνεται ολοένα και πιο πελατοκεντρικός, συμμετοχικός, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα και οικονομικά αποδοτικός, ωστόσο έχει καθυστερήσει ως προς την ενσωμάτωση της αυτοματοποίησης και της τεχνολογίας στις δραστηριότητές του.

Αυτό προκύπτει από την έκθεση της EY, New Horizons 2019: An EY NextWave Health Report, η οποία εξετάζει τη μετάβαση από τη φάση του οραματισμού και σχεδιασμού του συστήματος υγείας του μέλλοντος, στην υλοποίησή του, σε τέσσερις χώρες: την Αυστραλία, την Αγγλία, την Ολλανδία, και τις ΗΠΑ.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι επενδυτές και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, πιστεύουν πως το μέλλον του κλάδου της υγείας βρίσκεται στην τεχνολογία. Στο πλαίσιο αυτό, οι επενδυτές ιδιωτικών κεφαλαίων επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στις τεχνολογίες υγείας, στη διαχείριση της περίθαλψης και στον τομέα των ασθενών ημερήσιας νοσηλείας, συμπεριλαμβανομένων των επειγόντων περιστατικών και της οικιακής ιατρικής φροντίδας. Μεταξύ του 2014 και του 2018, η συμμετοχή του τομέα της υγείας στις συμφωνίες εταιρειών ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων στις ΗΠΑ, αυξήθηκε από το 8,3% στο 12,2%.

Επένδυση στην ψηφιακή υγεία
Δεν είναι τυχαίο ότι μία στις επτά εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων έκανε τουλάχιστον μία επένδυση στον κλάδο της υγείας το 2018, εστιάζοντας στην κλινική αποδοτικότητα και την κανονιστική συμμόρφωση. Επιπλέον, η έκθεση διαπιστώνει ότι μόνο ένας στους τέσσερις καταναλωτές πιστεύει ότι το σύστημα υγείας που χρησιμοποιεί είναι καινοτόμο, εν συγκρίσει με άλλους κλάδους που έχουν περάσει στην ψηφιακή εποχή, όπως το λιανικό εμπόριο και ο τραπεζικός τομέας.

Γενικά, ο κλάδος της υγείας καθυστερεί να υιοθετήσει τις ψηφιακές τεχνολογίες, τόσο στο επίπεδο των καταναλωτών, όσο και των ιατρών. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο το 25% των καταναλωτών στην Ολλανδία και το 21% των ιατρών στην Αγγλία, θεωρούν ότι το σύστημα υγείας λειτουργεί ικανοποιητικά.

Μακροπρόθεσμα, η αξία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της υγείας, δε θα προέρχεται απαραίτητα από την κατοχή δεδομένων, αλλά από τη δυνατότητα πρόσβασης σε ακόμη μεγαλύτερες πηγές δεδομένων, οι οποίες θα επιτρέψουν την εξαγωγή πληροφοριών και τη δημιουργία αλγορίθμων, με σημαντικά αποτελέσματα για τους καταναλωτές υπηρεσιών υγείας, καθώς και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη. Προκειμένου να οικοδομηθεί το διασυνδεδεμένο περιβάλλον υγείας του αύριο, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ανοιχτές ψηφιακές υποδομές, οι οποίες να συνδέουν όλους τους ενδιαφερόμενους και να υποστηρίζουν την ανεμπόδιστη, αλλά αδειοδοτημένη, ροή πληροφοριών.

Πηγή: http://www.sepe.gr