Google Market Finder: Στην Ελλάδα το εργαλείο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

google campusΗ Google ανακοίνωσε σήμερα τη διαθεσιμότητα του Market Finder στην Ελλάδα - ενός εργαλείου, που βοηθά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εντοπίσουν νέους πελάτες, να υλοποιήσουν επιτυχημένα πλάνα ανάπτυξης και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό.

Το Market Finder παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση της Google στο πλαίσιο των Talks & Events του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ. Στην εκδήλωση συμμετείχαν o Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Marketing Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Πατουλίδου, ο Deputy Chief of Mission της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα κ. David Burger και η Διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία κα Μαρία Φουντά και συζήτησαν για το πώς το διαδίκτυο και η ψηφιακή οικονομία διευκολύνουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εξάγουν προϊόντα και υπηρεσίες σε νέες γεωγραφικές περιοχές.

Η εκδήλωση οργανώθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση και υποστηρίχθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει πολλές ευκαιρίες στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όμως σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, μόνο το 10% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος. Ένα πραγματικά μικρό ποσοστό, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με τον μέσο όρο της Ε.Ε. Σύμφωνα με τον ίδιο οργανισμό, δύο από τους λόγους που αποτελούν εμπόδια για την δραστηριοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκτός Ελλάδος είναι 1) η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων και 2) η δυσκολία διαχείρισης τεχνολογικών εργαλείων.

Η Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία 4 χρόνια, με το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, διαδώσαμε ψηφιακές δεξιότητες σε περισσότερους από 120 χιλιάδες Έλληνες – 14.000 μόνο στην Κεντρική Μακεδονία – που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού. Είμαστε χαρούμενοι που σήμερα κάνουμε ένα ακόμα βήμα για να βοηθήσουμε τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διεθνώς, μέσω του εργαλείου Market Finder. Το εργαλείο αυτό προσφέρει δωρεάν οδηγούς, βίντεο και πληροφορίες, κάνοντας, όσο γίνεται πιο εύκολα τα πρώτα βήματα των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και τις εξαγωγές.»

Το Market Finder λειτουργεί ως εξής:

- Βήμα 1: Βρίσκοντας τις καλύτερες αγορές για την επιχείρησή σας: Από τη στιγμή που ο επιχειρηματίας καταχωρήσει την ιστοσελίδα του στο εργαλείο Market Finder, αυτό θα του υποδείξει ποιες αγορές εξαγωγών είναι οι καταλληλότερες για το προϊόν ή την υπηρεσία του. Θα του δείξει επίσης τον αριθμό των μηνιαίων αναζητήσεων Google για τα προϊόντα της εταιρείας του, καθώς και το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των δυνητικών αγορών. Το Market Finder αναλύει τη χρήση του διαδικτύου από τους καταναλωτές, τα δημογραφικά στοιχεία και το διαθέσιμο εισόδημά τους, παρέχοντας ξεκάθαρους δείκτες και πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την αναπτυξιακή δυναμική μιας αγοράς.


- Βήμα 2: Προετοιμάζοντας την επιχείρησή σας για μια παγκόσμια αγορά: Το Market Finder ετοιμάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για διεθνή επιτυχία, καθιστώντας τις έτοιμες για εξαγωγές. Αυτό γίνεται με εργαλεία εντοπισμού αγορών, καθώς και με οδηγούς και συμβουλές που υποδεικνύουν τους αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας με νέες αγορές, ανεξάρτητα από το αν αυτό αφορά στη γλώσσα, τα έθιμα ή τις επιθυμητές μεθόδους πληρωμής. Επιπλέον, ειδικοί στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics) περιγράφουν τους κανόνες των διεθνών μέσων μεταφοράς και παράδοσης για κάθε επιλεγμένη αγορά. Τέλος, οι οδηγοί τρόπων πληρωμής παρουσιάζουν τις πολλές εναλλακτικές που διατίθενται παγκοσμίως και υποδεικνύουν τις καταλληλότερες για κάθε αγορά.

- Βήμα 3: Φέρνοντας την επιχείρησή σας μπροστά στους πελάτες: Το Market Finder παρέχει εκπαίδευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, για να διασφαλίσει ότι οι χρήστες που ψάχνουν για την επιχείρησή σας θα τη βρουν. Για παράδειγμα, δείχνει το πώς μπορούν να δημιουργηθούν καμπάνιες Google Ads που, μέσα από παρουσιάσεις σχετικών περιπτώσεων, οδηγούς και video, να είναι αποτελεσματικές και προσανατολισμένες στις επιλεγμένες αγορές.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η Google παρουσίασε επίσης έναν ενημερωμένο απολογισμό αποτελεσμάτων για το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online (g.co/greektourism), που παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε τουριστικές επιχειρήσεις σχετικά με ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις του τουρισμού να μπορούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά, με στόχο να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Έως σήμερα, στην Ελλάδα, η Google έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 120.000 ανθρώπους, έχοντας επισκεφθεί περισσότερες από 100 πόλεις και συνεργαστεί με πάνω από 40 πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, για να συμβάλλει και στην κατάρτιση της νέας γενιάς επαγγελματιών του τουρισμού. Συγκεκριμένα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 4.000 επιχειρηματίες και νέοι, στις 7 περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ συνολικά, από το 2014 που ξεκίνησε το πρόγραμμα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 14.000 νέοι και επαγγελματίες από την περιοχή.

Πηγή: http://www.epixeiro.gr

Το €1 τρις θα ξεπεράσει, το 2019, η παγκόσμια αγορά τεχνολογικών προϊόντων

agora technologyΤο φράγμα του €1 τρις αναμένεται να ξεπεράσει το 2019 η παγκόσμια αγορά Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (Τechnical Consumer Goods - TCG). Οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών - εξαιρουμένης της Βόρειας Αμερικής - θα υπερβούν το όριο €1 τρις, διαμορφούμενες σε €1,01 τρις, επίδοση που κινείται περίπου στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Οι εν λόγω προβλέψεις περιλαμβάνονται σε σχετική ανάλυση της GfK για την παγκόσμια αγορά TCG (FutureBuy Study), η οποία θα παρουσιαστεί στη διάρκεια της IFA 2019 στο Βερολίνο. Η μελέτη αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ότι το 53% των καταναλωτών εκτιμά την εμπειρία που του προσφέρει ένα τεχνολογικό αγαθό, περισσότερο ακόμη και από το ίδιο το προϊόν.

Η GfK αποκαλύπτει στην ίδια έρευνα ότι οι καταναλωτές επιλέγουν τα τεχνολογικά αγαθά με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια. Το πρώτο σχετίζεται με την απόδοση, η οποία με τη σειρά της αφορά όλες τις λειτουργίες των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, στην αγορά των smartphones, ο συνδυασμός χαρακτηριστικών, όπως μεγαλύτερη οθόνη (6-7"), η υψηλή ανάλυση της κάμερας (20MP+) και ο αυξημένος χώρος αποθήκευσης (128GB+), επηρεάζουν άμεσα τους καταναλωτές στην απόφασή τους να αγοράσουν ένα συγκεκριμένο “έξυπνο” κινητό.

Ένα άλλο κριτήριο, με βάση το οποίο επιλέγουν οι καταναλωτές τεχνολογικά προϊόντα, είναι η απλοποίηση της καθημερινότητας, που εξασφαλίζει στους χρήστες. Για την ακρίβεια, περισσότεροι από τους μισούς (52%) καταναλωτές συμφωνούν με τη δήλωση “πάντα ψάχνω τρόπους για να απλοποιήσω τη ζωή μου”.

Απλότητα χρήσης
Οι συνδεδεμένες συσκευές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προτεραιότητας στην προσπάθεια των χρηστών να απλοποιήσουν την καθημερινότητά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις στην κατηγορία ηλεκτρικές σκούπες-”ρομπότ” αυξήθηκαν κατά 18% όσον αφορά την αξία από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2019.

Ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόφαση ενός καταναλωτή να επιλέξει ένα συγκεκριμένο τεχνολογικό αγαθό παίζει, επίσης, το κατά πόσο μπορεί να το αποκτήσει online. Περισσότερο από το ένα τέταρτο (29%) των καταναλωτών επιλέγει έναν έμπορο λιανικής πώλησης με το κριτήριο της ευκολίας, κατά πόσο, δηλαδή, μπορεί να κάνει τις αγορές του κάθε ώρα της ημέρας, οποιαδήποτε ημέρα της εβδομάδας, απ’ όπου κι αν βρίσκεται.

Υπό αυτήν τη λογική, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το ένα τέταρτο της συνολικής αξίας πωλήσεων στην κατηγορία των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών πραγματοποιήθηκε μέσω του διαδικτυακού καναλιού κατά το 1ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 10% το ίδιο χρονικό διάστημα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Η καινοτομία σε ρόλο - “κλειδί” για τις οικογενειακές επιχειρήσεις

kainotomia oikogeneiakesΑπόλυτα συνυφασμένη με την επιβίωσή τους, θεωρούν οι οικογενειακές επιχειρήσεις την καινοτομία. Όταν τα στελέχη των οικογενειακών επιχειρήσεων ερωτώνται ποια “εργαλεία” θεωρούν τα πιο σημαντικά για τη διατήρηση της σταθερότητας και της μελλοντικής τους επιτυχίας, οι πιο δημοφιλείς απαντήσεις είναι η ευελιξία (61%) και η καινοτομία (39%). Ωστόσο, η πιθανότητα αρνητικής έκβασης και μείωσης του πλούτου της οικογένειας λειτουργούν ανασταλτικά στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους. Επίσης, μόλις το 26% των επιχειρήσεων εφαρμόζει τη διαφοροποίηση στις δραστηριότητές του, ως στρατηγική διατήρησης της ευρωστίας του μακροπρόθεσμα, ενώ υπάρχει η πρόθεση από πληθώρα άλλων επιχειρήσεων για γεωγραφική επέκταση ή διεύρυνση της δραστηριοποίησής τους και σε άλλους κλάδους.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Deloitte, Global family business survey 2019: Long-term goals meet short-term drive, οι οικογενειακές επιχειρήσεις βασίζονται σε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, που έχει τις ρίζες της σε κοινές αξίες, όραμα και κουλτούρα, και η οποία λειτουργεί ως βραχίονας διατήρησης του οικογενειακού ελέγχου της επιχείρησης σε βάθος χρόνου. Ωστόσο, η οικογενειακή ιδιοκτησία, από μόνη της, δεν εγγυάται τη μακροζωία μιας επιχείρησης. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας, η Deloitte πραγματοποίησε 791 συνεντεύξεις σε στελέχη από 58 χώρες, σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τις ευκαιρίες που έχουν σήμερα. Η διατήρηση της οικογενειακής ιδιοκτησίας είναι ένας από τους βασικότερους μακροπρόθεσμους στόχους τους, ωστόσο μόνο το 41% νιώθει σιγουριά για τα ήδη διαμορφωμένα σχέδια διαδοχής.


Προκλήσεις
Η διατήρηση της ιδιοκτησίας και του οικογενειακού κεφαλαίου, καθώς και η διασφάλιση της κληρονομιάς αποτελούν τρεις από τις κυριότερες προκλήσεις για κάθε οικογενειακή επιχείρηση, σύμφωνα με την έρευνα. Ωστόσο, πολλά στελέχη δεν έχουν ακόμη διαμορφώσει ένα επίσημο σχέδιο διαδοχής. Για παράδειγμα, παρ’ όλο που το 68% των στελεχών δήλωσαν ότι σκοπεύουν να διατηρήσουν την επιχείρηση στα χέρια της οικογένειας, μόνο το 26% έχει ένα δηλωμένο σχέδιο διαδοχής για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ενώ ακόμη λιγότεροι είναι όσοι έχουν ανάλογο πλάνο για τις θέσεις των ανώτατων στελεχών.

Επιπλέον, λιγότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η οικογένεια έχει κοινό όραμα για τη μελλοντική ανάπτυξη της επιχείρησης. Το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων θα ήταν διατεθειμένο να προσφέρει ένα ποσοστό του οικογενειακού ελέγχου επί της επιχείρησης, προκειμένου να διασφαλίσει μακροπρόθεσμη οικονομική επιτυχία.

Ένας εναλλακτικός τρόπος προσέλκυσης κεφαλαίων, που τα στελέχη μπορούν να λάβουν υπόψη τους, είναι η πώληση μειοψηφικού πακέτου μετοχών σε άλλες οικογενειακές επιχειρήσεις ή γραφεία. Με αυτόν τον τρόπο, διατηρείται το όραμα της επιχείρησης, παράλληλα με την οικογενειακή δομή της.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Συνεχίζει να διευρύνεται η παγκόσμια αγορά “έξυπνων” ρολογιών

exupna rologiaΤην ψήφο εμπιστοσύνης του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού συνεχίζουν να προσελκύουν τα “έξυπνα” ρολόγια, γεγονός που αποδεικνύει η σταθερά ανοδική πορεία των πωλήσεων. Οι πωλήσεις smartwatches κατά το 2ο τρίμηνο του 2019 αυξήθηκαν κατά 44% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 12,3 εκατ. συσκευές από 8,6 εκατ. συσκευές την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Strategy Analytics, η αμερικανική Apple παραμένει ο ξεκάθαρος ηγέτης της αγοράς smartwatches, με το προϊόν της στην κατηγορία των “έξυπνων” ρολογιών να διατηρεί την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς. Για το 2ο τρίμηνο του 2019, το μερίδιο της εταιρείας ανήλθε στο 46% από 44% ένα χρόνο νωρίτερα.

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, το εξεταζόμενο διάστημα η Samsung επέστρεψε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των κατασκευαστών smartwatches, ενώ η Fitbit υποχώρησε στην τρίτη θέση.

Αναλυτικά, η Apple διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 5,7 εκατ. συσκευές στη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2019, πετυχαίνοντας ισχυρότατη αύξηση κατά 50% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν είχε εμφανίσει πωλήσεις 3,8 εκατ. smartwatches.

Από την πλευρά της, η Samsung διέθεσε παγκοσμίως, στη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2019, 2 εκατ. smartwatches παγκοσμίως, υπερδιπλασιάζοντας τις πωλήσεις της σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν είχαν διαμορφωθεί στα επίπεδα των 0,9 εκατ. συσκευών. Το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην κατηγορία των smartwatches αυξήθηκε σε 15,9%, από 10,5% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι κατασκευαστές
Στο μεταξύ, η Fitbit κατέκτησε στη διάρκεια του 2ου τριμήνου του τρέχοντος έτους την τρίτη θέση της διεθνούς αγοράς smartwatches με πωλήσεις 1,2 εκατ. συσκευών, έναντι 1,3 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα. Πάντως, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας μειώθηκε κατά πολύ και κατήλθε φέτος στο 9,8% από 15,2% το 2ο τρίμηνο του 2018.

Οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς πέτυχαν - από κοινού - πωλήσεις 3,4 εκατ. smartwatches στην παγκόσμια αγορά από 2,6 εκατ. συσκευές το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς κινήθηκαν -αθροιστικά - στο 27,9% φέτος, από 29,8% την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.

Σύμφωνα με παλαιότερη ανάλυση της Gartner, καθώς η κατηγορία των smartwatches συνεχίζει να “ωριμάζει” σταδιακά θα υπάρξει περαιτέρω εξειδίκευση των κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αρκετές προϊοντικές υποκατηγορίες, όπως παιδικά “έξυπνα” ρολόγια ή συσκευές που εξυπηρετούν ειδικά τμήματα κοινού, όπως άτομα με ιατρικά ζητήματα, που πρέπει να παρακολουθούνται.

Πηγή: http://www.sepe.gr/

Σε ανοδική πορεία η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

elliniki agora texnologikonΑνοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών το 2ο τρίμηνο του 2019, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2,4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται σε €481 εκατ. Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο εξαμήνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 1,5% και ανήλθε σε €980 εκατ. Από τις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, εκείνες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων σε επίπεδο 2ου τριμήνου ήταν οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 10,9%), οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 8,7%) και τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 2,8%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά συνολικά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς οι τέσσερις κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ενώ οι τρεις βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά το 2ο τρίμηνο του 2019. Αναλυτικά, η μεγαλύτερη κατηγορία - από πλευράς αξίας - ήταν οι Τηλεπικοινωνίες, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% και ανήλθαν σε €147 εκατ. Στη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία για τον κλάδο, τις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,9% στα €122 εκατ., ενώ στα Προϊόντα Πληροφορικής, η τρίτη πιο ισχυρή κατηγορία της αγοράς, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 2,8% στα €97 εκατ.

Στον αντίποδα, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά το πρόσημο ήταν αρνητικό το 2ο τρίμηνο του 2019 κατά 12% με τις πωλήσεις να κατέρχονται στα €68 εκατ. το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, οι πωλήσεις στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων μειώθηκαν κατά 8,6% και βρέθηκαν στα επίπεδα των €6 εκατ., ενώ οι πωλήσεις φωτογραφικών ειδών μειώθηκαν κατά 1,7% στα €6 εκατ.

Προϊόντα Πληροφορικής
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων συνέχισαν τη θετική τους πορεία κατά το 2ο τρίμηνο του έτους, ενώ αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables. Πάντως, το πρόσημο των πωλήσεων στην κατηγορία της κινητής τηλεφωνίας συνέχισε να είναι αρνητικό και το 2ο τρίμηνο του 2019.

Στα Προϊόντα Πληροφορικής, οι οθόνες συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη, γεγονός που συνδέεται με την άνοδο του gaming. Ανάλογα θετική ήταν και η πορεία των πωλήσεων πληκτρολογίων, γεγονός που, επίσης, συνδέεται με την άνοδο του gaming. Επίσης, οι φορητοί υπολογιστές κατέγραψαν αύξηση και το 2ο τρίμηνο του 2019, επίδοση που και αυτή συνδέεται με την περαιτέρω διείσδυση του gaming.

Στο μεταξύ, τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο τη ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την αύξηση - σύμφωνα με τους αναλυτές - έπαιξαν και οι προσφορές. Επίσης, το gaming ευθύνεται και για τη σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεων σταθερών υπολογιστών, με την κατηγορία να ευνοείται και από το λανσάρισμα νέων μοντέλων.

Πάντως, μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ, μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Mobile PCs ήταν πτωτική. Επηρεασμένη από την παραπάνω πτώση, αρνητικό πρόσημο για το 2ο τρίμηνο του 2019 παρουσίασε και η κατηγορία Point-ing.

Ηλεκτρονικά αγαθά
Στο μεταξύ, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, οι κατηγορίες Loudspeakers και AHS κατέγραψαν σημαντική αύξηση, βοηθούμενες από τις έντονες προσφορές. Αντίθετα, πτώση παρατηρήθηκε στην κατηγορία της τηλεόρασης, αφού το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο διαδραματιζόταν το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου. Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για το 2ο τρίμηνο του 2019. Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο. Αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν, επίσης, τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές.

Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο για το 2ο τρίμηνο του 2019.

Πηγή: http://www.sepe.gr