Έδαφος κερδίζει – και – στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τις νεαρότερες ηλικίες να οδηγούν την τάση των online αγορών και τις μεγαλύτερες να είναι λιγότερο εξοικειωμένες με το e-commerce. Περίπου τρεις στους πέντε Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου (59%) έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, ενώ στις ηλικίες 25-34 το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 77%. Στον αντίποδα, το 60% των χρηστών internet ηλικίας 55+ δηλώνει ότι δεν έχει κάνει online αγορές τους τελευταίους έξι μήνες.
Η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο έρχεται ως συνέχεια της ολοένα και μεγαλύτερης διείσδυσης του Διαδικτύου στη χώρα μας. Η χρήση του Internet στην Ελλάδα είναι σχεδόν καθολική: περίπου εννέα στους δέκα Έλληνες (88%) συνδέονται στο Internet καθημερινά (με οποιαδήποτε συχνότητα). Ο μέσος όρος χρήσης του Διαδικτύου είναι, σήμερα, κάτι λιγότερο από δύο ώρες ημερησίως και για την ακρίβεια 210 λεπτά.
Πάντως, το Διαδίκτυο δεν έχει εισβάλει με ταχείς ρυθμούς στην καθημερινότητα των μεγαλύτερων ηλικιών, αφού το 45% των Ελλήνων, που ανήκουν στη γενιά των +65, δηλώνει ότι δεν ασχολείται με το Internet.
Εξίσου ενεργοί είναι οι Έλληνες και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το 58% του ελληνικού κοινού απαντά ότι συνδέεται καθημερινά στα social media. Μάλιστα, το 51% των χρηστών αφιερώνει στις δημοφιλείς ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης έως μία ώρα ημερησίως, ενώ πάνω από μία ώρα αφιερώνει ένας στους τέσσερις χρήστες. Για τις νεότερες ηλικίες, τα social media αποτελούν κάτι παραπάνω από δεύτερη φύση, αφού το 85% των νέων ηλικίας 18 έως 34 ετών συνδέεται σε αυτά καθημερινά, ενώ στις ηλικίες 35-54 ετών το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%.
Online από παντού
Το ελληνικό κοινό – όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας Focus Bari – θέλει να είναι online απ’ όπου κι αν βρίσκεται: σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες (78%) συνδέονται από το κινητό τους τηλέφωνο, με τα ποσοστά να είναι υψηλότερα στις ηλικίες έως 54 ετών. Μάλιστα, ένας στους τρεις χρήστες (32%) συνδέεται στο Διαδίκτυο από το κινητό πάνω από μία ώρα την ημέρα. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η κατοχή smartphone είναι, επίσης, υψηλή στη χώρα μας, καθώς περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε (82%) διαθέτουν ένα “έξυπνο” κινητό, με τα ποσοστά να είναι υψηλότερα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι Έλληνες είναι, στο μεταξύ και πολύ ενεργοί χρήστες mobile εφαρμογών, αφού τρεις στους τέσσερις (75%) χρησιμοποιούν τακτικά applications στο κινητό τους τηλέφωνο. Οι δημοφιλέστερες εφαρμογές είναι αυτές που σχετίζονται με την επικοινωνία (viber, skype, messanger), της κοινωνικής δικτύωσης και της ψυχαγωγίας (μουσική, βίντεο).
Συνολικά, τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν αγκαλιάσει το Διαδίκτυο, αφού τέσσερα στα πέντε έχουν πρόσβαση από το σπίτι, με πρώτη επιλογή για τη σύνδεση από το Internet να είναι το κινητό τηλέφωνο (81%) και δεύτερη το laptop (57%). Επίσης, τέσσερα στα πέντε νοικοκυριά (41%) έχουν συνδρομητική τηλεόραση, ενώ στα νοικοκυριά με περισσότερα από τέσσερα μέλη το ποσοστό αυτό φτάνει στο 49%.
Χρήστες από τα θρανία
Την παγκόσμια τάση, που θέλει τα παιδιά να έχουν κινητό και να συνδέονται στο Διαδίκτυο απ’ όλο και νεαρότερη ηλικία, επιβεβαιώνει η Ελλάδα. Για του λόγου το αληθές, τρία στα τέσσερα παιδιά, ηλικίας 5 έως 12 ετών, έχει πρόσβαση στο Internet. Η ενασχόληση με τον ψηφιακό κόσμο ξεκινά για τα Ελληνόπουλα από την ηλικία των 5-6 ετών, όπου το ποσοστό χρήσης είναι της τάξης του 60%, ενώ αυξάνεται αισθητά στις δύο επόμενες ηλικιακές ομάδες. Οι συσκευές από τις οποίες, κατά κύριο λόγο, συνδέονται τα παιδιά είναι – με σειρά προτίμησης – το smartphone, το tablet και το laptop. Άλλωστε, ένα στα έξι παιδιά, ηλικίας 5 έως 12 ετών, έχει δικό του κινητό τηλέφωνο. Η κατοχή είναι περιορισμένη, λοιπόν, στις ηλικίες κάτω των 9 ετών, ενώ στις ηλικίες άνω των 10 ετών σχεδόν δύο στα πέντε παιδιά έχουν κινητό.
Πηγή: http://www.sepe.gr